Is Office 2013 ook te bestellen op cd-rom?

Overal waar ik gekeken heb, zie ik staan dat er geen cd-rom is meegeleverd. Maar ik zou het heel fijn vinden als die er wel bij zou zitten, zodat ik het opnieuw kan installeren als ik een andere pc zou hebben. Het zou ook fijn zijn als het gebruik onbeperkt is.

10 jaar geleden
in: Software
1.9K
SimonV
10 jaar geleden
Ik vrees dat opnieuw installeren niet kan: Microsoft heeft voor Office 2013 de licentievoorwaarden van de retail-editie aangepast in vergelijking met de voorwaarden van Office 2010. Waar het voor die editie was toegestaan om een installatie eenmalig over te zetten naar een andere PC, is dat voor de meest recente editie niet meer het geval. Net als al het geval was voor OEM-edities, is ook de retail-uitvoering van Office 2013 gebonden aan de PC waarop het voor het eerst wordt geïnstalleerd. Zoals we inmiddels gewend zijn van Microsoft-software moet deze geactiveerd worden, voordat deze zonder beperkingen gebruikt kan worden. Hierbij wordt een unieke sleutel gegenereerd, mede op basis van de hardwareconfiguratie van de computer waarop wordt geïnstalleerd. Bij een nieuwe installatie wordt gekeken of er al een sleutel is opgeslagen voor een productcode - is dat het geval, dan wordt deze vergeleken met een nieuw gegenereerde sleutel, en activatie vindt plaats alleen als deze overeenkomt met de oude. Tot dusver was het mogelijk om een officiële retail-editie van Office op een tweede, geheel andere configuratie te installeren. Bijvoorbeeld bij wijziging van een systeem. Dat was een van de voordelen boven de aanmerkelijk goedkopere OEM-versies. Dat voordeel komt dus te vervallen. http://www.windowsinfo.nl/nieuws/33511/ook-retail-editie-microsoft-office-2013-maar-voor-een-pc
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou ook fijn zijn als het gebruik onbeperkt is. Als je niet gebonden bent aan Office (omdat je .docx documenten moet openen bijv.) is er een gratis alternatief: http://nl.libreoffice.org/
SimonV
10 jaar geleden
Klopt niet helemaal
Het is mogelijk om Office 2013 opnieuw te installeren wanneer de computer crasht tijdens de garantieperiode en vervangen wordt met een nieuwe pc. De klant moet dan wel contact opnemen met de helpdesk om Office 2013 op de nieuwe pc te mogen installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@SimonV Dat probleem kan je oplossen door te bellen met MS. Zoals in mijn antwoord staat. (Info van MS zelf).

Antwoorden (2)

Nee en dat is ook niet nodig:

Wat je wil is ouderwetsch. Je mag Office zo vaak als je wil op dezelfde PC installeren, ook mag je het op een andere PC installeren als je het maar van de oude afhaalt. Echter moet je dan even bellen. (Ook als je allerlei nieuwe hardware in je PC stopt en opnieuw wil installeren geldt dat).

Hier de volledige uitleg:
http://office.microsoft.com/nl-nl/support/office-2013-programma-s-activeren-HA102819770.aspx?CTT=1

Je moet wel goed de code bewaren die je krijgt in de doos die je koopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Office 2013 voor één pc
Wanneer u Office voor één pc (Office 2013 voor Thuisgebruik en Studenten, Office 2013 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen en Office Professional 2013) de eerste keer installeert of opnieuw installeert op dezelfde pc, wordt dit automatisch geactiveerd als u verbinding hebt met internet (de wizard Activering wordt niet weergegeven tijdens de installatie). Als u echter geen verbinding met internet hebt tijdens de installatie, wordt de wizard Activering weergegeven.

U hebt wel een productcode nodig om de installatieprocedure te starten. Als u een probleem hebt met de productcode of hulp nodig hebt bij het zoeken van de productcode, raadpleegt u De productcode voor Office 2013 zoeken.

Als u Office installeert op een andere pc of op dezelfde pc, waarvan de hardware aanzienlijk is aangepast, ziet u de wizard Activering één keer nadat de installatie is voltooid. Hoewel onlineactivering wel beschikbaar is, zal dit mislukken en moet u contact opnemen met het telefoonactiveringscentrum. Het telefoonnummer vindt u in stap 2 van de wizard Activering. U kunt de wizard Activering openen door in een Office-programma op Bestand > Account te klikken. Als een Office-programma niet is geactiveerd, wordt de wizard elke keer geopend wanneer u het programma start.

Als uw eerste pc het begeeft en u de licentie moet overdragen, kunt u Office op een nieuwe pc installeren en activeren, maar moet u het activeringscentrum bellen en uitleggen dat u de licentie wilt overdragen. Het telefoonnummer vindt u in stap 2 van de wizard Activering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook
http://www.pcmweb.nl/nieuws/licentie-office-2013-toch-overdraagbaar.html
SimonV
10 jaar geleden
Officieel is de vraag of Office ook te bestellen is op CD. Bij bijvoorbeeld Bol.com kun je een CD met Office 2013 bestellen. Prijs: € 119,- In onderstaande link vind je goedkopere versies:
http://tweakers.net/pricewatch/319938/microsoft-office-2013-home-en-student-nl.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daar staat dus als je goed kijkt op elke verpakking: Geen schijf. (ook bij die van bol). Je bestelt dus een doos met een code om te downloaden.
SimonV
10 jaar geleden
Sorry, ik was in de war met Wehkamp.
Daar stond DVD-ROM.
Maar op het doosje inderdaad: geen schijf. http://www.wehkamp.nl/elektronica/software/zakelijk-administratief/microsoft-office-2013-voor-thuisgebruik-zelfstandigen-(pc-dvd-rom)/C26_6HI_EDN_703156/
Ik heb me niet ingelezen maar neem aan dat je een .exe bestand gaat downloaden, die kan je dan toch gewoon zelfstandig op een disc branden? code op de disc schrijven en klaar ben je..