Hoe kan ik exacte starttijd van 2 filmpjes van 1 gesprek bepalen?

Ik heb video's van 2 mensen die een gesprek hebben.
De ene camera filmt persoon 1, de andere camera filmt persoon 2.
De gesprekken beginnen met een fluittoon.

Ik wil graag de exacte starttijd van elk filmpje bepalen. Omdat de camera's niet tegelijk aan gaan (1 - 10 sec verschil) wil ik de begintijd aan de hand van de fluittoon bepalen.
Nu doe ik dat voor beide filmpjes los via windows movie maker.
Maar er kan best bv nog 60 ms. verschil tussen zitten, en ik wil het graag nauwkeuriger dan dat.

Ik stel me voor dat er mogelijk een programma is waarmee ik 2 filmpjes tegelijk kan afspelen. Ik zou het liefst hebben dat je dan - net als in movie maker - een marker kan plaatsen welke je kunt verschuiven. Dan kan ik beide filmpjes tegelijk aanzetten, en met de marker schuiven totdat het geluid synchroon loopt op 2 filmpjes. Dan weet ik dat ik de exacte starttijd heb.

Wie heeft hiervoor een tip?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Dan moet je het geluidssignaal in beeld hebben. Je kunt dan de geluidsgolven zo goed mogelijk op elkaar schuiven.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en met welk programma kan ik dat dan doen?