Kan ik in Excel verticaal zoeken met twee argumenten waarop gezocht moet worden?

Met verticaal zoeken moet in een cel een bepaalde waarde komen. Echter, item A in combinatie met item B geeft een andere waarde dan item A in combinatie met item C.
VERT.ZOEKEN(I:I,Blad1!$2:$23,5,WAAR)
Dit geeft de ene juiste waarde maar ik zoek I3 in combinatie met E3 en dan moet er een andere waarde uit komen. Deze waardes en items staan in Blad1

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een voorbeeldje zou handig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier moet de formule in die cellen A, B en C invult afhankelijk van cel D en G:

KC MG Duur
DYN05 31852 PEND AAAA
DYN07 31853 PEND AAAA
DYN01 31730 PEND BBBB
DYN04 32555 PEND BBBB
DYN01 32556 PEND CCCC
DYN04 31731 PEND CCCC

Gegevens Matrix:

Artikel Resource KC MG Duur
AAAA DYN05 22
AAAA DYN07 x 22
AAAA DYN02 x 6
BBBB DYN01 2 8
BBBB DYN04 6
CCCC DYN01 2 8
CCCC DYN04 x 6

Antwoorden (1)

Dit kan je doen door een andere zoeksleutel te definiëren.
(en dat dan ook in de tabel te zetten waarin je dat opzoekt)

Dus als je wilt zoeken op de combinatie "DYN01" en "AAAA", dan moet je die twee cellen combineren tot één waarde (b.v. door de teksten te combineren met &) en dan op die ene waarde "DYN01AAAA" in de tabel gaan zoeken. In de tabel waarin je zoekt moet je dan natuurlijk wel even ook die waardes opnemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt een goede oplossing, echter de gegevens in het file waar de formule in staat wordt automatisch gegenereerd.Het is niet de bedoeling om dat hele file door te lopen en de artikelnummers te gaan wijzigen.
Is er nog een andere mogelijkheid? B.v. met een ALS formule, dus als art AAAA en DYNO1 dan dit en als AAAA met DYNO2 dan dat?