Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn buurtbewoners gezamenlijk foto's laten sturen?

Wij zijn vorige week getroffen door de orkaan. Nu wil ik informatie delen en iets of ergens mensen hun gemaakte foto's naar toe laten sturen die ook nog eens te benaderen is door iedereen. Weet iemand hoe ik dat het beste aan kan pakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dropbox is een online opslagmedium waar je gratis tot 2 MB kunt parkeren. Maar het blijft niet bij parkeren, want bestanden synchroniseren is met Dropbox een hele normale zaak. Download de software van de Dropbox site en installeer het onder Windows, Linux of Mac. Let wel! Aan de gratis versie heb je als normale gebruiker meer dan genoeg ruimte. Een betaalde versie is alleen interessant voor bedrijven.
et is ook mogelijk om gezamenlijk aan een document te werken.

Maak in map Public een submap aan waar je het bewuste bestand naartoe kopieert. In de verkenner klik je met rechts op de submap en kies je voor Dropbox > Share This Folder. Vanuit de webinterface kies je voor Share This Folder. Er opent een webpagina alwaar je een e-mailadres kunt opgeven en een persoonlijke boodschap voor de ontvanger.

Wil je meerdere e-mailadressen invoeren scheidt dan de adressen met een komma.
Klik op de knop Share Folder om de uitnodiging te versturen.
Heeft de ontvanger de uitnodiging geaccepteerd dan wordt de gedeelde map aan zijn/haar persoonlijke Dropbox toegevoegd. Nu kan er gezamenlijk aan een document worden gewerkt.

Foto’s delen gaat simpel met Dropbox. Maak online een map aan binnen de map Photos en geef die een naam, en dat is dan meteen de naam de naam van de Photogallery. Upload de foto’s naar die map en klik in de browser op de knop Gallery om de foto’s van daaruit te delen. Klik op de
“beginfoto”, alle foto’s en de mogelijkheid om de link te kopiëren worden zichtbaar. Stuur de link naar hen met wie je de foto’s wilt delen.
De ontvanger van de link kan de foto’s bekijken, ook als slideshow.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn man gebruikt Dropbox altijd naar alle tevredenheid. Hij gebruikt het om foto's van het hiken te plaatsen en zo met de groep te delen. Zo worden hier al geruime tijd foto's van binnen en buitenland met elkaar gedeeld. En kunnen alle leden van de hike groep die aangemeld staan bij de gezamenlijke foto's en zelf ook foto's plaatsen. De makkelijkste manier om foto's met elkaar te delen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, Dropbox! Alleen bedoel je volgens mij 2 GB in plaats van 2MB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja stippel ik bedoel inderdaad 2 GB! Thanks voor de correctie ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding