Kan er in Word een herbruikbaar template gemaakt worden voor een offerte?

Ik wil graag weten of er een mogelijkheid is om 1 keer een naam in te vullen in een tekstveld oid., zodat deze op meerdere plekken terecht komt. Is het ook mogelijk om bepaalde stukken tekst als een soort module aan en uit te zetten in het template?(Voorbeeld: Klant kiest voor dienst A en C, dus A en C komen op de offerte en B blijft weg.) Er moet vast een efficiëntere manier zijn dan bepaalde tekst/woorden te vervangen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je moet eens gaan zoeken op mailmerge bestanden. Hierin worden variabelen gebruikt die jij dan weer kun gebruiken in jouw document.
Als je een document hebt gemaakt kun je hele teksten automaisch laten aanpassen door de merge functie,
Dus als je de naam bijv. Peter Jansen zou gebruiken kan de aanhef veranderen in De heer Jansen.

Succes.