Hoe krijg ik de tekst van voetnoten in Word netjes recht onder elkaar?

Ik ben in Word bezig met een groot artikel, waarbij ik veel voetnoten gebruik. Het probleem is nu dat de tekst van de voetnoten niet netjes recht onder elkaar staat. De nummers van de voetnoten wel, maar als ik bij een voetnoot meer dan 1 regel gebruik, begint ie de volgende regel strak tegen de kantlijn aan. Dat terwijl ik wil dat de tekst begint waar de de 1e regel bij een voetnoot ook begint, zodat alle tekst netjes onder elkaar komt te staan. Met spatie kom je een eind, maar het moet toch veel makkelijk kunnen? Weet iemand hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
8.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stuur eens een foto mee. Dat is het misschien wat duidelijker wat je bedoeld.

Antwoorden (1)

Ook voor voetnoten kun je de tekst centreren. Als je dan entert, centreert de tekst opnieuw in het midden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie afbeelding bij de tekst.

Toegevoegd na 11 uur:
Het volgende is ook mogelijk:
Klik voetnoot aan, type je tekst, selecteer de tekst, stel vervolgens de inspringmarge in op de gewenste waarden.
Voetnoot vind je in tab "verwijzingen" Inspring in tab "Paginaindeling"
Afbeeldingen zijn van Word 2007

Toegevoegd na 1 dag:
Als je in de tekst van de voetnoot werkt, druk je shift F1. Dan zie je rechts in beeld de mogelijkheid om inspringen in te stellen. Zet dat inspring op 0,2 cm en alle voetnoottekst komt keurig onder elkaar.
Stuur wel een schermafdruk mee.

Toegevoegd na 1 dag:
Als je in de tekst van de voetnoot werkt, druk je shift F1. Dan zie je rechts in beeld de mogelijkheid om inspringen in te stellen. Zet dat inspring op 0,2 cm en alle voetnoottekst komt keurig onder elkaar.
Stuur wel een schermafdruk mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Bij centreren van de tekst beginnen de zinnen niet meer (bijna) vooraan onder elkaar. Dát is (wel) de bedoeling van de vraagsteller!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, begrijp ik het even niet meer.. Misschien dat de vrager een fotootje mee kan sturen?
Antoni
10 jaar geleden
Naar mijn idee wil de vraagsteller dat de tekst van de tweede regel en alle andere volgende regels van de noot op dezelfde plek begint als de tekst van de eerste regel. Dus verticaal eronder, op dezelfde plek. De tekst van de eerste regel zal gewoonlijk een klein stukje van de linkerkantlijn af beginnen, omdat er immers een cijfer (en een spatie) voor staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn gastaccount omgezet in een gewoon account, dus ik ben degene die de oorspronkelijke vraag postte. Antoni wat jij zegt klopt, dat bedoel ik inderdaad. Heeft iemand daar een antwoord op?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in de tekst van de voetnoot werkt, druk je shift F1. Dan zie je rechts in beeld de mogelijkheid om inspringen in te stellen. Zet dat inspring op 0,2 cm en alle voetnoottekst komt keurig onder elkaar.
Stuur wel een schermafdruk mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En......gelukt?