Hoe kan ik 's nachts zo energiezuinig mogelijk downloaden?

Soms moet ik grote bestanden downloaden die wel een paar uur kunnen duren. Ik vind het dan prettig als dit tijdens mijn slaap zou kunnen verlopen. Hoe zorg ik dat dit zo energiezuinig mogelijk gebeurt? Zou dit tijdens de slaapstand kunnen en, mocht dit het geval zijn, hoe? Het besturingssysteem dat ik gebruik is Windows 7.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
6.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom doe je dat niet als je toch achter je PC zit; zo'n grote belasting is het niet. Internetten lukt ook nog steeds, alleen zwaar gamen misschien niet.

Antwoorden (2)

Nee je kan niet downloaden in de slaapstand omdat je computer in principe uit staat. Voor de slaapstand wordt je RAM geleegd en even op je harde schijf 'geparkeerd'. Enige energiebesparende maatregel is je randapparatuur uitschakelen, zoals je monitor en speakerset.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bepaalde download managers hebben ook een functie zoals "na downloaden is voltooid, computer afsluiten".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En natuurlijk zorgen dat je beeldscherm uit staat..