Kan ik mijn externe harde schijf gedwongen formatteren?

Ik had de HDD aangesloten op een Humax zodat ik programma's van tv kon opnemen. Nu is dat niet meer nodig en wil ik de schijf weer gebruiken voor opslag. Het probleem is alleen dat Windows de schijf niet ziet en het is dus ook niet mogelijk om rechtsklik > formatteren te selecteren. (De schijf wordt wel gezien: rechtsklik bij computer > beheren > schijfbeheer)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
8.4K

Het beste antwoord

Probeer eens een extern programma
Minitools partition wizard, gratis te downloaden.
En werkt ook nog.
Niet alleen voor harde schijven maar ook voor usb en/of sd kaarten.

http://www.partitionwizard.com/
Hm zag net dat de site er uit lag, maar google er maar eens op ;-)

Toegevoegd na 5 minuten:
De reden dat hij de schijf in schijfbeheer wel ziet en in de verkenner niet, is dat hij in een ander bestandsindeling is geformatteerd.
Windows is geen alleskunner voor wat "tropische" indelingen betreft.
Vandaar dat men grijpt naar thirdparty programmatuur.
Partition Magic is bijvoorbeeld ook zo iets en er zijn er veel meer, zowel gratis als betaald.
Doch de miniwizard heeft me nog nooit in de steek gelaten.
De freeware editie is goed genoeg voor de meeste huishoudelijke taken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In schijfbeheer kan je ook formatteren, maar ook initialiseren. Misschien dat dat het hem doet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via Schijfbeheer in Computer Management waar je de schijf wel ziet kan je hem als het goed is ook formatteren.

Dit kan je doen door rechts te klikken op de partitie(s) van de hardeschijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je schijf wel kunt zien via Schijfbeheer, is er mogelijk een conflict met driveletters. In Schijfbeheer kun je je schijf een andere letter toekennen. Daarna verschijnt hij weer in Verkenner en kun je hem gewoon weer formatteren.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe kan ik de letter veranderen dan?