Hoe downgrade ik mijn ipad 2 met ios 6.1.3 naar ios 6.1.2?

Ik wil graag mijn ipad jailbreaken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (3)

Oude versie ophalen kan niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een nieuwe iOS-update voor iPhone, iPad of iPod touch uit is, hoef je maar op één knop te drukken om de update te installeren. Het kan gebeuren dat je later spijt krijgt van zo'n firmware-update: je iDevice gedraagt zich vreemd, loopt vast of heeft andere problemen. In zo'n geval kun je een hersteloperatie uitvoeren via iTunes, waarbij de reeds geïnstalleerde firmwareversie hetzelfde blijft. Wil je echter downgraden naar een oudere iOS-versie dan kan dat ook.

Downgraden wordt vaak gedaan om twee redenen:

Omdat mensen willen jailbreaken en er nog geen jailbreakmethode voor de nieuwste firmware beschikbaar is.
Je hebt een wat ouder iOS-toestel. Apple heeft wel een firmware-update beschikbaar gesteld voor jouw toestel, maar daardoor wordt het erg traag. Een oudere firmwareversie werkt dan beter: je mist weliswaar de nieuwste functies, maar je toestel is wel weer lekker snel. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de iPad 1, die op iOS 4.3 beter functioneert dan bij nieuwere firmware.

Stel, je hebt iOS 6.1.3 geïnstalleerd, maar je wilt terug naar 5.1.1. Dat doe je als volgt:

Download het benodigde firmwarebestand vanaf de website van Apple. Dit bestand eindigt op de extensie .ipsw.

Zet het bestand op een makkelijk vindbare plaats, bijvoorbeeld je desktop.

Open iTunes, sluit de iPhone aan en wacht tot de iPhone in de linker balk verschijnt.

Windows: Houd de Shift-toets ingedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis.
Mac: Houd de Alt-toets in gedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis.

Blader naar het gewenste firmwarebestand.
Bevestig dat je de gekozen firmware wilt installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fout. Je kunt iOS 6.x.x niet downgraden als je een iPhone 5 of 4S hebt. Dat werkt alleen maar op oudere iDevices met een A4 chip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik op mijn ipad een reservekopie terugzet met ios 6.1.2 krijg ik da ook ios 6.1.2 erop of blijft dat ios 6.1.3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ios 6.1.2 erop blijft maar ik ben er niet helemaal zeker van.
Je kunt je iPad niet downgraden naar een andere iOS 6.x.x. Dit werkt alleen met oudere iDevices met een A4 chip.