Is het mogelijk bepaalde woorden in het geheugen van een bepaaalde toets onder te brengen op je laptop?

Stel je wilt bijvoorbeeld het woord 'vraag' onderbrengen onder de lettertoets 'v'. Dus telkens als je de letter 'v' in tikt (met of zonder aanvullende toets) je het woord 'vraag' krijgt. Kan dat? Zo ja hoe en kan dat ook blijvend na uitzetten computer?

11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

In Word kun je dat instellen bij de opties voor AutoCorrectie. Je vult daar in wat je vervangen wilt hebben, en vervolgens corrigeert Word dat iedere keer als je het typt.

Er zijn ook wel manieren om zoiets te regelen voor alle applicaties tegelijk, maar dat betekent wel dat er continu een programma op de achtergrond meekijkt terwijl je typt. Een voorbeeld in de link hieronder.
bamibal
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Autohotkey werkt overal, dus ook buiten Word.
bamibal
11 jaar geleden
Volgens mij schreef ik dat ook.
Cryofiel
11 jaar geleden
Oeps, inderdaad. Ik had je link nog niet bekeken...
Dit kan middels het programma phrase express. Hiervan is een ietwat beperkter versie gratis van te gebruiken. Dit werkt niet alleen in een tekstverwerkingsprogramma, maar door alle tekst die op je computer getypt wordt. Door de vele mogelijkheden kan je hele lappen tekst met een paar toetsaanslagen plaatsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergat het deel over nadat je de computer hebt uitgezet. Omdat het een programma is dat meteen met Windows opstart is het meteen waar paraat als je de computer opnieuw opstart.