Welke bestanden zijn noodzakelijk op je laptop? (Zie uitleg)

Ik ben nu even onnodige programma's aan het verwijderen.. (downloadprogramma's en poker-programma's etc) maar er staat echt een hele lijst met programma's die ik niet ken.. Weet iemand misschien welke programma's ik NIET kan verwijderen.. (zie foto's )
Zoals dat Microsoft Visual en dan 10 versies of zo.. Kan ik alle eerdere versies verwijderen? Of werken dingen dan niet meer op mijn laptop?

Toegevoegd na 1 minuut:
Er staan trouwens dingen op van Apple Inc. terwijl ik geen apple-laptop heb.. Is dit normaal? haha. Ik heb een acer met windows XP gewoon.. geen Mac dus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja itunes heb ik ja.. Quicktime volgens mij ook , maar weet niet waarom haha. Dus als ik die bestanden verwijder werkt mn itunes niet meer?
Pieter2011
11 jaar geleden
Dat is niet de oplossing, hoor. Die programma's deugen wel. Je hebt het virus waarschijnlijk via uTorrent binnengehaald, maar dat verwijder je niet door van alles te deinstalleren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha mn andere vraag, gaat over dat al mn afbeeldingen opeens weg zijn.. ja het haalt miss niet mn virus weg, maar het zorgt er wel voor dat er niet meer bijkomen.. neem ik aan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb trouwens ook altijd als ik opstart een melding van "optimize pro" ofzo.. maar dat programma kan ik nergens terugvinden op mijn computer.. alleen als ik opstart staat hij rechtsonder daarzo bij je draadloos internet en geluid enzo..
Pieter2011
11 jaar geleden
O Jee, lees dit maar eens door en scan je pc (dat rijmt): http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-19811nl.html
Powergen
11 jaar geleden
Pieter, waar zie jij PC Optimizer Pro staan? Het gaat hier niet om virussen. Hij wilt gewoon overbodige programma's verwijderen.
Pieter2011
11 jaar geleden
"Hij" is een "zij" met een besmette pc, waarop kennelijk o.a. PC Optimizer Pro staat. En dat is malware. Als je de hele discussie wilt volgen, zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/overig/afbeeldingen-opeens-weg-laptop-terughalen.415256
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja @powergen als je mn vorige reacties ook had gelezen wist je dat. Als ik opstart zie ik optimizer pro altijd op mn scherm. dan klik ik alles weg en dan zie ik het niet meer, maar in mn lijst met programma's zie ik het nergens staan vandaar. Bedankt pieter, zal ik even scannen dan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter, jammer dat je bij die spyhunter, het moet kopen voordat je dingen in quarantaine kan zetten.. Heb net de scan gedaan, 600 (!!!!!!!) resultaten, maar om verder te gaan moet ik registreren :( jammer want heb totaal geen geld over voor virusdingen..
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik wist niet dat je er voor moest betalen. Zoek even op internet naar een gratis programma, dan kom je o.a. hier uit: http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/mse-protect_scanning/uninstall-pc-optimizer-pro/e895f1e6-5c4c-4fb4-b464-32b613b415a8?msgId=f0e74345-3ab3-4627-a6dd-9cd02e6c1a8f

Het beste antwoord

Je kunt in princiepe alles verwijderen wat windows toelaat ;)

Ik zou alleen om nog goed gebruik van alles te kunnen maken de dingen van windows niet weggooien.

Je kan AVG ook wegknikkeren en Windows security essentials downloaden.