Hoe kan ik op een andere manier dan "importeren/exporteren" contactpersonen in outlook importeren?

Ik wil graag de contactpersonen in outlook van mijn oude computer naar outlook op mijn nieuwe computer importen. De adressen staan netjes in een excel bestand. Als ik echter op importeren/exporteren klik dan krijg ik geen keuzemenu (zie afbeelding). Weet iemand hoe dit kan en of het misschien op een andere manier kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het Excel-bestand moet je nog even omzetten in een CSV-bestand, en dan kan je het wél importeren. Dat omzetten is heel eenvoudig: je opent het huidige bestand, klikt Opslaan als: en wijzigt dan Excel in CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken). Nu is de opmaak zodanig dat deze verwerkt kan worden!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Het probleem is echter dat ik in de wizard importeren en exporteren niks kan selecteren (zie afbeelding). Het keuzemenu is niet aanwezig.
Amadea
11 jaar geleden
Ik ben er niet bekend mee hoe dat via Wizard gaat. Maar ik doe het zo: in Outlook zelf klik je op Bestand, kiest dan voor Importeren contactpersonen. Daar selecteer je CSV. Dan klik je het persoonsbestand in de CSV-opmaak aan. En verder wijst het zich vanzelf!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je met een oudere versie van office werkt. De optie importeren contactpersonen is niet bij mij niet aanwezig. Toch bedankt!
ronron1212
11 jaar geleden
Die is er waarschijnlijk wel maar dan moet je eerst wel een bestand kunnen aanklikken en dat kan je niet wat er is geen bestand dat voldoen aan de criteria.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de officiële handleiding van microsoft gaat het via de door mij beschreven methode. http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook-help/contactpersonen-importeren-HA101870645.aspx
Amadea
11 jaar geleden
In die handleiding is eveneens sprake van openen Bestand! Dat doe je niet in Office, maar in Outlook.
ronron1212
11 jaar geleden
Amandea hij heeft alleen denk ikbestand gevonden daarom ziet hij niets en kan hij ook niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk opgelost door office te verwijderen en opnieuw te installeren. Het keuzemenu was toen wel aanwezig. Bedankt voor de hulp!