hoe kan ik deze afbeelding aanpassen in goede printbare z/w afbeelding?

Het lukt me niet goed om hem naar z/w om te zetten, waarbij de donkere tinten lichter worden, zonder dat de teksten onleesbaar worden.
Zie afbeelding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (2)

Ik heb dit voor u gedaan met het gratis programma GIMP (zie link 1).
Het is een zeer waardig alternatief voor Photoshop.
Er zijn ook online cursussen want het is geen simpel programma (zie link 2).

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb even een afbeelding gemaakt hoe ik de kleuren aangepast heb, dit voor het geval u zou besluiten om GIMP te downloaden.
Succes ermee.

Toegevoegd na 8 uur:
Kan u hier iets mee doen ?

Toegevoegd na 16 uur:
Ik heb de afbeelding aangepast met deze waarop de postcodegebieden opstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wilde juist de handelingen weten die je kan doen voor in bijvoorbeeld photoshop
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over je toevoeging: Dit is een standaard z/w omzetting. Maar de vraag is om een goede PRINTBARE z/w te krijgen. Nu zal limburg heel donker geprint worden, en zijn de postcodes niet meer goed leesbaar.
Kortom, de donkere gebieden moeten lichter worden, ZONDER dat de zwarte teksten te licht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar met Photoshop heb ik nog nooit gewerkt.
Hier zullen dan wel andere specialisten bijtreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is veel beter.
Hoe heb je dat gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met GIMP is het mij niet gelukt omdat de cijfers ook in dezelfde kleur staan maar in formaat "Vetjes".
Om u te helpen ben ik op Google gaan kijken met als zoekterm "Landkaart van Nederland met postnummers"
Het resultaat ziet u.
Er staat er ook een op met formaat 570 x 757 waar ook de namen per nummer bijstaan. U moet maar eens gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, ik had ook al gezocht op andere afbeeldingen. Maar deze was ik niet tegengekomen.
In verschillende programma's kun je "desaturate" inzetten.
In het Nederlands zou dit zoiets moet zijn als "onverzadigd maken".
Dat betekent in de praktijk dat je de kleurverzadiging eruit haalt.
Is dit wat je bedoelt?

Toegevoegd na 1 minuut:
moet=moeten