Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De positie van mijn computermuis komt niet overeen met de daadwerkelijke positie. Hoe kan ik dit verhelpen?

Wanneer ik spellen speel, en ik de muiscursor hover over bv. menu items, dan kan ik ze niet selecteren. Ik moet er een heel stuk naast gaan zitten, wil ik het kunnen selecteren/oplichten.

Dus als ik bv. de muiscursor zou zetten op -> dit <- woord, en ik zou dubbelklikken, dan selecteer ik niet het woordje 'dit' maar het woordje 'en' of 'ik'. Let wel, ik heb dit alleen in spellen en niet in Windows zelf.

Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd en nieuwe/andere gpu-drivers geprobeerd, maar dat helpte niet. Ook lijkt het bereik, of beter gezegd het verschil, tussen de muiscursor zelf en de daadwerkelijke positie van de muiscursor groter/kleiner te worden naarmate ik de resolutie verhoog/verlaag.

Wie weet wat er aan de hand is?

Alvast bedankt,

Groet,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
693

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat komt waarschijnlijk doordat de resolutie van het spel niet goed is.
In de grafische instellingen van je spel moet je de resolutie veranderen naar die van je beeldscherm.
Als je niet weet wat jou resolutie is, kun je dat bekijken bij: Rechts klik op bureaublad > Schermresolutie.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding