Hoe maak ik in Word 2010 alle afbeeldingen tegelijk hetzelfde formaat?

Ik heb meer dan 30 pagina's met alleen afbeeldingen, deze moeten allemaal dezelfde maat krijgen, maar kan dat allemaal tegelijk? Het gaat hier om Word 2010.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
61.7K

Antwoorden (1)

Ik ken geen methode om alle afbeeldingen tegelijk aan te passen. Ik kan je wel een manier geven om de klus sneller te klaren.

Begin met klikken op de eerste afbeelding, om die te selecteren. Vervolgens met rechts op de afbeelding klikken, en in het menuutje dat verschijnt kiezen voor "Grootte en positie…" (staat bijna onderaan). Er verschijnt een nieuw venstertje. Op het rechter tabblad van dat venstertje ("Formaat") kun je de gewenste afmetingen instellen. Nadat je op OK klikt, krijgt de afbeelding de nieuwe afmetingen.

Nu klik je één keer met links op de tweede afbeelding. Daarna druk je op Control-Y. Daarmee pas je de laatst gedane bewerking toe op de geselecteerde afbeelding; die krijgt dus exact dezelfde afmetingen.

Zo ga je door: op elke afbeelding klikken, dan Control-Y.

Zo pas je niet alles in één keer tegelijk aan, zoals je eigenlijk had gewild, maar het is de snelste methode die ik ken.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super handig, bedankt!