Hoe komt het dat mijn computer automatisch spaties zet?

Ik was voor school een werkstuk aan het maken en toen kwam achter het woord wonen opeens een spatie terwijl ik nog een uitroepteken wilde zetten. Toen ik op backspace drukte deed hij het weer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.9K
Amadea
11 jaar geleden
Bedoel je dan Word2007?

Antwoorden (2)

Is waarschijnlijk een fout in je toetsenbord. Probeer eens een ander toetsenbord, en kijk of het dan wel wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen dat iemand het woord wonen in de lijst met autocorrecties heeft gezet. Autocorrecties zijn handig als je vaak dezelfde tikfout maakt, maar ook als er veel lange en/of moeilijke termen in je document moeten komen.
Stel je voor dat je een werkstuk moet schrijven over tulpenbollekwekerijen, en je hebt geen zin om dat woord telkens in te typen. Je kunt dan in je lijst met autocorrecties een zelfverzonnen code neerzetten (bijvoorbeeld tkb of abc) en daarachter het woord tulpenbollenkwekerijen. Dan zal Word, telkens als je je code intikt, die zelf veranderen in tulpenbollenkwekerijen. (Kies wel altijd een code die niet toevallig vaak voorkomt; 'de' is bijvoorbeeld een héél slechte code, dat snap je.)
Het kan dus zijn dat iemand wonen in de lijst heeft gezet, en in de tweede kolom wonen met een spatie. Dan zal Word, elke keer dat jij wonen intikt, er een spatie achter zetten.

De lijst met autocorrecties vind je zo:

Extra
AutoCorrectie-opties

Dan zie je vanzelf de tabel. Je moet even naar onderen scrollen, want de items staan op alfabetische volgorde. Als je wonen daar vindt, kun je het weghalen door erop te klikken en dan te kiezen voor Verwijderen.

Ik ben benieuwd of dit inderdaad het probleem was! Laat je het weten?