Hoe zet ik een JPEG bestand over van PC naar camera ?

Foto JPEG bestanden kopieëren van PC naar mijn Olympus X-960 lukt niet.
De camera geeft een foutmelding.
Moet ik dit eerst bewerken ?
Het is om de video uitgang te gebruiken naar een modulator.

Toegevoegd na 6 dagen:
Waarschijnlijk is het erg moeilijk, mogelijk iets met codecs ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een foto van die foto op de monitor :-)

Antwoorden (1)

Foto's tonen op je camera die niet daarmee zijn geschoten, is helaas niet bij alle camera's mogelijk. De foto's worden namelijk door de camera in een index opgenomen.
In de DCIM folder op de geheugenkaart staan doorgaans de jpeg foto's, maar bevat ook andere subfolders en bestanden, zoals een indexbestand, die bijhoudt welke foto's er door de camera zijn genomen.
Canon, Nikon en Olympus doen dat, maar ook smartphones maken daar gebruik van.
De enige manier is dan om de foto's van je pc te hernoemen naar de namen die je camera eraan heeft gegeven, vaak een nummer, en dan te overschrijven op je geheugen kaart. Pas dan kun je ze via de camera tonen op je lcd-scherm van je camera, of via de video uitgang.

Toegevoegd na 52 minuten:
De hierboven beschreven manier doe je het beste via een geheugenkaart lezer aangesloten op de pc, dus niet direct op je camera.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Maar helaas lukt het niet op die manier.
Heb al van alles geprobeerd maar denk eigenlijk dat het alleen met
een heel ingewikkelde procedure mogelijk is.
Als 'test' heb ik op de PC een foto van de camera heel iets veranderd en teruggezet op de SD kaart. Maar dan kan hij hem al niet meer tonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wel belangrijk is, is dat de EXIF informatie (een soort metadata met informatie van de foto) niet mag wijzigen. Afhankelijk van het bewerkingsprogramma is dat een optie bij het bewerken en/of opslaan van een foto.