Bestaat er een programma waarmee je je webcam kan gebruiken als bewakingscamera?

Vroeger zat er bij mij webcam een speciaal programmaatje dat automatisch aansprong en opnames maakte zodra hij beweging detecteerde. Het zou dan op de achtergrond moeten draaien zodat degene die eventueel achter de laptop plaatsneemt niet in de gaten heeft dat er opgenomen wordtBestaat er nog steeds zo'n (gratis) programma wat je kunt gebruiken voor de camera van je laptop?.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja, met de gratis programma webcamxp krijg je dit voor elkaar.
http://computertotaal.nl/cursussen/2355-webcam-als-beveiligingscamera.html

Je kan de beelden ook streamen via internet.
Het uploaden naar een ftp server is ook een leuke feature.

Mocht iemand dan ooit is inbreken en je laptop meenemen, dan heb je alsnog de beelden.