Met welk GOED gratis programma verwijder ik ongewenste troep (spyware, adware, malware) van mijn computer?

Toegevoegd na 37 seconden:
Graag een programma die zeer goed en bij veel mensen bekend is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen: vrijwel alle spyware en virussen installeer je zelf door het 'even uitproberen' van 'leuke' gratis programmaatjes. Gebruik alleen software uit betrouwbare bronnen, klik nooit (nooit!) links aan in mailtjes die je niet verwacht. (Niet van je bank, niet van je beste vriend, niet omdat je een prijs hebt gewonnen. Nooit.) Klik nooit zomaar 'ok' als een programma 'wijzigingen aan je computer wil aanbrengen'. Lees de voorwaarden, en maak zorgvuldige keuzes wat je download en installeert, dan kun je een vrijwel virus en spyware vrij PC leven leiden!

Het beste antwoord

Wat mij betreft gaat er niets boven Hitman Pro.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ga het eens downloaden.. kom ik misschien ook van die neplinken af (zie me vorige vraag).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar die moet ik na 30 dagen kopen?
bamibal
11 jaar geleden
Ja, maar als je NU een probleem hebt, kun je het gewoon gratis gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is dus niet 100% gratis

Andere antwoorden (5)

ik gebruik ccleaner icm met avira, allebei gratis en het werkt vooralsnog goed.

ccleaner (schoonmaak)

http://www.piriform.com/ccleaner

avira (antivirus)

http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ccleaner is niet tegen spyware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh ok, avira ook niet? misschien dat ik dan nog een programma erbij moet hebben. alhoewel mijn pc toch redelijk snel draait met alleen deze 2 programma's als "schoonmaakmiddel".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb SUPERantispyware
Persoonlijk ben ik niet zo weg van Hitman. Je leest ook best vaak op forums dat het schade aan je systeem KAN veroorzaken.
Voor elk probleem als malwaren vrus etc. heb je een eigen 'beste' programma. Voor malware vind ik dat bv Malwarebytes, voor spyware vind ik Spybot s&d prima werken. Voor virussen heb ik een tijd Avg gebruikt en ook Avast. Tegenwoordig pak ik hiervoor Microsoft security essentials en het lijkt ook prima te werken.
Je kunt je afvragen of gratis altijd goed is. De bedrijven die het ontwikkelen doen dit om geld mee te verdienen, dat is moeilijk als je het ook gratis ter beschikking stelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf gebruik SUPERantispyware. Dat bevalt mij uitstekend. Ik gebruik het op 2 computers, op die van mij en op die van mijn vriend. Hij dacht zelf dat hij alles verwijderd had tot ik dat progje er even op losliet .... wat er toen nog tevoorschijn kwam .... LOL. Suc6 met je keuze.
11 jaar geleden
http://www.malwarebytes.nl/ die heeft heel veel gered van mijn pc, en als je die wilt activeren.. heb ik wel een key voor je over zodat je hem volledig hebt, mail je maar even naar: Tranceboxfm_met_dj_branco AT hotmail punt com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede virusscanner is: Microsoft security essentials. Deze virusscanner scoort over het algemeen goed, en is goed genoeg voor een thuisgebruiker.
Verder is zijn Avast! en AVG bekende virusscanners.

Naast je vaste virusscanner kan je ook malwarebytes gebruiken. Deze virusscanner bied geen realtime bescherming. Dit houdt in als een virus komt dat die dan niet inspringt. Maar als je hem scant, dan zoekt die wel. Het kan dus goed mogelijk zijn dat deze virusscanner wel een malware vind en je vaste niet. Ook heeft ING een 'niet vaste' virusscanner.