hoe werkt fotostream van apple precies?

Ik krijg aanstaande zondag mijn iPhone 5 (jeuj!) en ik wil graag meer info over fotostream.

Ik heb vandaag een nieuwe update gedaan met iCloud integratie en er staat nu bij mijn computer een map met de naam fotostream.

Nu komt mijn vraag:
Ik vraag me af of de foto's die ik heb gemaakt gelijk in die map worden geüpload?
Zo ja, blijven ze daar dan voor altijd staan? Want ik had ook ergens iets gelezen op internet dat foto's die in fotostream komen te staan maar 30 dagen daar in blijven.

Iemand dus die mij kan uitleggen hoe dit precies zit.
Ook kun je gerust vertellen hoe fotostream precies in elkaar zit en werkt, want anders loop ik straks allemaal te knoeien. :s

Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Fotostream van Apple zorgt ervoor dat u op al uw apparaten de foto's die u maakt kan zien en bewerken.
Dankzij Fotostream verschijnt een foto die je met je iOS-apparaat maakt automatisch op al je andere apparatuur, inclusief je Mac of pc. Als je nieuwe foto's van je digitale camera naar je computer importeert, stuurt iCloud via het draadloze netwerk exemplaren naar je iPhone, iPad en iPod touch. Je kunt zelfs de nieuwste foto's bekijken op je tv-scherm, via Apple TV. Zonder te synchroniseren, te mailen of bestanden over te zetten. Je foto's zijn er gewoon. Op elk apparaat dat je toevallig bij de hand hebt.

U kunt gewoon instellen of u uw foto's na 30 dagen automatisch wil laten verwijderen of niet. Het voordeel van deze functie van Apple is ook nog eens dat uw foto's niet verloren gaan wanneer uw telefoon verliest en/of gestolen wordt.

succes;)

Toegevoegd na 35 seconden:
Gedeelde fotostreams zijn ook nog mogelijk waardoor jezelf kunt zelf bepalen welke foto's je aan wie wilt laten zien. Daarvoor selecteer je de gewenste foto's in de Foto's-app, tik je op 'Deel' en geef je aan wie de foto's te zien krijgt. Je kunt je publiek zelfs om commentaar vragen. (En daar kun jij dan natuurlijk weer op reageren.) Je kunt zo veel delen als je maar wilt: je gedeelde fotostreams hebben geen invloed op je opslagruimte in iCloud en worden zowel via Wi-Fi als via een mobiel netwerk verstuurd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voordat je van al deze functies kan genieten moet je wel de functie aanzetten bij instellingen--> foto's --> fotostream aan;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe moet je die 30 dagen dan omzetten naar voor altijd? En nemen de foto's die in die fotostream map komen op mijn computer ruimte in op mijn computer of is het net als dropbox enz dat het daar ook in de Cloud zit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een Mac of een windows laptop? Ik heb zelf een Macbook en daar werkt het via iPhoto en iCloud. iCloud werkt als je het inderdaad gaat vergelijken met een bekender product zoals dropbox, inderdaad hetzelfde. Het is online. Standaard heb je de beschikking over 5GB, hier kun je ook je reservekopie opslaan waardoor je met je apple id op ieder nieuw apparaat dat je koopt gewoon dezelfde instellingen en dergelijke over te zetten. Ik heb zelf gewerkt bij Apple en ik heb eerlijk gezegd nog nooit de vraag gekregen of het 30 dagen maar duurt. Het is naar mijn weten in ieder geval niet zo en dan spreek ik uit eigen ervaring en ervaring uit het vak. De foto's verschijnen automatisch in je andere apparatuur. Het is dus nu een kwestie van aanzetten en foto's schieten. Vergeet niet dat je Fotostream op je telefoon een andere map in foto's is dan je gewone filmrol. Ik bewaar altijd beide. Fotostream kom je eigenlijk niet aan. Dit kost verder geen ruimte op je telefoon of op je computer. succes;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp, als ik de 30 dagen verander naar voor altijd en ik zet mijn foto's in fotostream dan blijven ze daar voor altijd staan en aangezien het geen beslag neemt op mijn 5 gb van iCloud, heb ik oneindig veel ruimte om mijn foto's daar op te zetten???
Want als dat echt zo is, zou het BEEEEST wel geniaal zijn:P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30 dagen bestaat niet. Dit is voor altijd tenzij je ze gewoon verwijderd op een van je apparaten.
De foto's worden opgeslagen op je 5GB capaciteit van iCloud dus die nemen daar WEL beslag op. Je geheugen van je telefoon noch van laptop zullen merken dat er foto's worden opgeslagen dat gebeurt allemaal op die 5GB van iCloud! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, dus fotostream is puur gemaakt, zodat je op al je devices gewoon je foto's krijgt. Die 30 dagen bestaan wel, maar volgens mij dan alleen als je met iemand een gedeelde fotostream heb :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry foutje van mij: " Wanneer je je bij iCloud aanmeldt, krijg je 5 GB opslagruimte gratis. En dat is meer dan genoeg, omdat iCloud je materiaal op een efficiënte manier bewaart.

==
- De ruimte die de muziek, apps en boeken die je hebt gekocht en je Fotostream innemen, wordt trouwens niet meegeteld. - == 5 GB is meer dan genoeg voor je mail, documenten, accountgegevens, instellingen en andere appgegevens. En mocht dat niet zo zijn, dan kun je direct op je apparaat een opslagupgrade kopen." OFTEWEL!! Ze nemen ook geen beslag op die 5GB van iCloud ze zijn dus opgeslagen op een hardeschijf in de Cloud waar jij niks van merkt, maar ze worden wel opgeslagen;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt die 30 dagen gelden als je em deelt met iemand maar dat was niet de originele vraag;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus de foto's worden gewoon opgeslagen en daar gaat nergens ruimte van af. zo kan ik toch gewoon alle foto's die ik maak in fotostream zetten en fotostream gebruiken als een opslag voor al mijn foto's?? of niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar je moet wel bedenken dat wanneer je geen internet hebt je geen beschikking hebt over je foto's het is makkelijker om je fotorol ook te behouden aangezien je dan gemakkelijk albums kan maken op je iPhone of ander Apple apparaat. Nu even een vraag voor jou. Ik heb mijn iPhone 5 ook besteld en die komt tussen vandaag en volgende week dinsdag, maar hoe krijg jij het voor elkaar deze zondag te ontvangen? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen idee! o.O Ze zeggen 4 november dus, maar mss wordt het maandag. Zou volgens mij ook logischer zijn:P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke iPhone 5 neem jij trouwens?? Ik de 32 GB wit/ zilver
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb erg veel lol gehad van mijn iPhone 4S 32GB en ik heb nu een iPhone 5 16GB zwart/antraciet besteld. Dit vooral omdat ik al mijn muziek bewaar op mijn iPad2 dus ik heb geen 32GB nodig. Ik kan je wel zeggen dat je waanzinnig veel lol gaat hebben van het apparaat!;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NOU EN OF!!!, Ik heb voor 2 jaar een Samsung Galaxy S gehad. Ik zweer het: TRAUMA'S heb ik aan dat (drie letterwoord) mobiel overgehouden. Hij deed altijd haken en 6 keer op een dag crashen! een Blackberry was er niks bij. Kan echt niet wachten tot ik de iphone binnenkrijg, want alleen al maar positieve reacties van mensen met een iphone 4s.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil me niet wagen aan de eeuwige discussie tussen mensen over Samsung of Apple maar ik ben een trouw fan en zal ook niet meer veranderen aangezien nu al mijn apparaten samenwerken;) Succes met je iPhone en voor vragen kun je me altijd een bericht sturen of ik weet je vraag wel te vinden;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is goed!! Ik ben volgens mij ook al een Apple fan:P Dus al mijn komende apparaten zullen ook wel van Apple zijn ;)