Hoe kan ik in Word-2002 de cursor bij het intikken van de tekens " ' ` en ^ laten staan en daarna op die plek een letter toevoegen?

Op mijn kantoor kan ik tekens en letters als `+a en "+e intikken, zodat ze 1 ('e'en) geheel vormen, maar op mijn laptop thuis lukt dat niet. Dan moet het via een omweg, namelijk met Insert, Symbol en dan zoeken naar de letter/tekencombinatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het ligt zo te zien aan de combinatie van land- en toetsenbordinstelling. Heb je toevallig een Engelstalige Windows?

Controleer in het configuratiescherm bij de landsinstellingen of daar Nederlands ingesteld staat (voor alles, dus ook datum, valuta ed.) Stel de invoertaal in op NL en de toetsenbordindeling op VS(Internationaal). Controleer of de taal van je document op NL staat, schakel eventueel de optie 'taal automatisch bepalen' uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het enige juiste antwoord!

Andere antwoorden (2)

Ligt aan je toetenbordinstelling. Onderin beeld de EN veranderen in NL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens Ctrl ' e (dat geeft bij mij é in word)
en dan hetzelfde met Ctrl Shft " en daarna een u geeft ü

alles met alle klinkers mogelijk.
itsme