Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in Word-2002 de cursor bij het intikken van de tekens " ' ` en ^ laten staan en daarna op die plek een letter toevoegen?

Op mijn kantoor kan ik tekens en letters als `+a en "+e intikken, zodat ze 1 ('e'en) geheel vormen, maar op mijn laptop thuis lukt dat niet. Dan moet het via een omweg, namelijk met Insert, Symbol en dan zoeken naar de letter/tekencombinatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt zo te zien aan de combinatie van land- en toetsenbordinstelling. Heb je toevallig een Engelstalige Windows?

Controleer in het configuratiescherm bij de landsinstellingen of daar Nederlands ingesteld staat (voor alles, dus ook datum, valuta ed.) Stel de invoertaal in op NL en de toetsenbordindeling op VS(Internationaal). Controleer of de taal van je document op NL staat, schakel eventueel de optie 'taal automatisch bepalen' uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het enige juiste antwoord!

Andere antwoorden (2)

Ligt aan je toetenbordinstelling. Onderin beeld de EN veranderen in NL.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens Ctrl ' e (dat geeft bij mij é in word)
en dan hetzelfde met Ctrl Shft " en daarna een u geeft ü

alles met alle klinkers mogelijk.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding