Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar en hoe kan ik gratis het aantal pixels van een foto verlagen?

Om foto's op mijn site te zetten moet ik ze verkleinen naar 500 pixels. Ik heb nog een oude paint, maar die kan alleen het formaat verkleinen. Graag met wat uitleg...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Microsoft Office Picture Manager. Bij foto's bewerken zit de optie "Formaat wijzigen" waarmee kan wat je wilt.

Je krijgt dit gratis bij office of windows (dat wil ik even kwijt zijn).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt het gratis bij Office, daarom heet het 'Microsoft Office.... Picture manager' ;)

Andere antwoorden (5)

Met het programmaatje Paint kun je foto's verkleinen. Paint is standaard op windows pc's geinstalleerd.
(Lees meer...)
paulus811
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Niet goed je vraag gelezen, ik zoek nog even verder. Ik ken een tooltje waarmee je het aantal pixels in hoogte en breedte kunt opgeven, maar kan niet op de naam komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
windows/paint is niet gratis :(
Als je Office hebt geïnstalleerd dan kan het met de Microsoft Office Picture Manager. Ook online kun je je foto’s resizen. Klik op de link om naar resizer.nl te gaan.

Je kunt de gewenste hoogte en/of breedte van je foto selecteren en daarna als je wil nog met de balk schuiven om je formaat nog te veranderen als je dat wil.

Echt supersimpel en gratis bovendien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
office is niet gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lezen adrie, de online resizer is gratis
U heeft FastStone Photo Resizer nodig (freeware)! Zie http://www.area404.nl/#graphics voor een referentie. Zie bron voor de url waar je FastStone kan down sponsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IrfanView is een gratis fotobewerker, ook in het Nederlands die foto's naar precies het gewenste aantal pixels kan omzetten. Je vindt IrfanView hier, http://www.irfanview.com/

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je (veel) meer wilt dan simpel, en toch gratis, dan is the Gimp je beste vriend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding