is het mogelijk een invoerveld in outlook te gebruiken?

Ik stuur met regelmaat pakketten op en na het verzenden krijg je een track en trace code mee.

Nu wil ik om me hetzelf makkelijk te maken een standaard bericht maken (stationery) met daarin een button waar ik op kan klikken en daar een invoerveld voor de track en trace code krijg zodat ik die kan invullen en deze automatisch in de tekst of in het onderwerp gebruikt word.
Is dit mogelijk in outlook 2010?
Ik weet dat er andere mailclients zijn die dit wel ondersteunen. alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
13.3K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan zeker. MS outlook heeft uitgebreide mogelijkheden om met formulieren te werken en om sjablonen te maken met knoppen erop.

Als eerste moet je op het lint de optie "ontwikkelaars" activeren. Kies Bestand - Opties - Lint Aanpassen.

Vervolgens kan je een formulier ontwerpen, opslaan en als sjabloon gebruiken. Een eenvoudig formulier met invoervelden is zo gemaakt. Als er programmeerbare knoppen in moeten komen die de gegevens afhandelen dan heb je ook kennis van bijvoorbeeld VBA nodig. Dat is de scripttaal van Microsoft.