Ik wil vanuit mijn iMac een email sturen met Jpeg foto's naar een Windowscomputer. De ontvanger kan de foto's niet openen.

Ik heb de fotos gestuurd vanuit iphoto en in een losse email met de foto's als bijlage. In beide gevallen levert dit problemen op. Ik heb vaker gehoord dat dit problemen oplevert. Ik zou graag weten hoe dit komt en hoe t opgelost kan worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stuur een kopie naar jezelf, of aan een bekende om te zien of er bij het versturen of bij het openen iets misgaat.

Antwoorden (1)

Jpeg is jpeg. Daar zit echt geen verschil in. wat wel gebeurt is dat er met de foto een verborgen bestand wordt meegestuurd die dezelfde naam heeft als de foto met 1 groot verschil. Het begint met een .(punt) ter illustratie. De foto heet op de mac foto.jpeg en eenmaal aangekomen op de windows heet ie .foto.jpeg. Die moet je dus niet hebben. Windows ziet dat dan als extensie en die bestaat natuurlijk niet. Als de ontvanger het bestand opent die zonder punt begint zou het moeten gaan.

Andere mogelijkheid. Op een Mac worden extensies niet automatisch weergegeven. Wellicht ontvangt de Windows gebruiker een foto met de naam foto. In dat geval is het een kwestie van hernoemen naar foto.jpeg en dan is het opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan het nog zijn dat windoze .jpeg niet begrijpt maar alleen .jpg?
Sla het bestand op als... foto.jpg en open het dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht niet dat dit zo was, maar proberen kan nooit kwaad.