Zijn er alternatieven voor Thunderbird email?

Ik heb de nieuwe versie van Thunderbird (versie 3) geïnstalleerd. Wat bleek: al mijn weergave-instellingen waren verdwenen, en essentiële informatie ontbrak: ik kon niet meer zien hoeveel berichten in een map zaten, en hoeveel daarvan ongelezen waren.

Dit bleken "features" van Thunderbird 3 te zijn. Niets aan te doen dus.

Ik heb snel weer de laatste 2.x-versie geïnstalleerd. Daarmee bleken al mijn instellingen terug te keren, dus ze waren gelukkig niet gewist.

Deze laatste versie had al minder features dan de vorige 2.x-versie, maar goed, deze is in ieder geval wel bruikbaar, in tegenstelling tot versie 3.

Nu is mijn vraag: stel dat Thunderbird zijn foute koers niet herstelt - welke alternatieve emailprogramma's zijn er?

Wensen:
--  Lokale opslag van email, dus geen webmail.
--  IMAP is niet nodig, POP(S) is genoeg.
--  Liefst gratis.
--  Alle features die Thunderbird 2.x had.

GEEN Outlook! Outlook zou prima voldoen, het is een goed programma - het nadeel is echter, dat je er nooit meer van afkomt, omdat het bestandformaat geheim is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb hier nog wat mogelijkheden voor je:

Bronnen:
http://email.about.com/od/windowsemailclie...

Ikzelf gebruik al jaren tot tevredenheid Eudora Light: http://www.eudora.com/

voordat je op zoek gaat naar een ander programma: ik heb hetzelfde probleem gehad. Die features waar jij het over hebt door van slimme mappen over te schakelen naar lokale mappen. Slimme mappen is bedoeld om meerdere accounts samen weer te geven. Selecteer boven de mappen met de pijlen Lokale mappen en je probleem is opgelost! Ik hou ook niet van Outlook maar ik heb het wel 1 maand moeten gebruiken omdat Mozbackup in Windows 7 mijn backup uit XP niet terug wou zetten in versie 2. Ik heb alle mails van die ene maand uit Outlook vervolgens kunnen importeren. Easy! Mijn advies: overweeg Thunderbird nog eens. The bird rules!

Ik gebruik zelf Windows Live Mail. Erg makkelijk!

Ik denk dat een grote vraag is of je webmail wilt ontvangen met dat programmaatje. Thunderbird is voor mij al heel lang een taboo. Microsoft ook en als ik iets wil dan is het portable. Uiteindelijk ben ik toch over op webmail. Met de webbrowser FireFox en de plugin gmail-checker is dit een prima combinatie. Ik zie of er mail is van meerdere accounts en kan met 1 klik inloggen. Nooit meer iets weggooien. Dus mijn alternatief is toch webmail. Even mijn ervaring weergegeven. Ik was het helemaal zat met enige programma'tje. Plus de belangrijke backups die dan nog nodig zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100