Hoe moet ik alle ongevraagde troep van Adobe van mij pc verwijderen?

Het gaat om volgende programma's:

Adobe Bridge CS3
Adobe Device Central CS3
Adobe Stock Photos CS3
Adobe ExtendScript Toolkit 2
Acrobat Distiller 9
Adobe LiveCycle Designer ES 8.2

Dit is in het verleden allemaal ongevraagd geïnstalleerd bij de installatie van andere Adobe programma's. Nu zit ik met allerlei vermeldingen in mijn start->programma's menu en met GB aan nutteloze zooi in de c:/program files map. Zonder ook maar enige uninstaller. Ook staan ze niet vermeld in de softwarelijst van het configuratiescherm. Zelfs niet in Revo Uninstaller.

Hoe kom ik van al die zooi af?

Toegevoegd na 22 seconden:
Windows XP met SP3

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu toe lijkt de werkwijze van mmm goed te werken, ik heb nog geen foutmeldingen gekregen, of terug geplaatste mappen/koppelingen :-D

Het beste antwoord

Als ook revo uninstaller niet werkt, en een programma of leverancier is zo asociaal geweest om niks in 't configuratiescherm te zetten, of 't mangele Windows heeft dat zelf verknalt, dan kan je wel 't handmatig verwijderen:
1. start
2. uitvoeren
3. msconfig {enter}
4. tab opstarten: alles uitvinken
5. msconfig afsluiten
6. start
7. uitvoeren
8. regedit {enter}
9. haal alle abobe-gerelateerde zaken uit:
A. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
B. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
10. regedit afsluiten
11. start
12. uitvoeren
13. services.msc {enter}
14. schakel alle adobe gerelateerde services uit
15. Reboot
16. Verwijder handmatig de adobe mappen in c:\program files.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg bedankt, tot nu toe werkt het perfect. Ik neem wel aan dat ik hierna met msconfig weer alles aan moet vinken/zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, tenzij je echt iets mist...
Over 't algemeen staan er veel onnutige zaken in die lijst bij msconfig. Maar je kunt ze inderdaad zo weer aanzetten. Behalve de Adobe-zaken natuurlijk :). Voor mij persoonlijk laat ik deze zaken aan staan in msconfig:
-point32 (daarmee kan ik de scroll-knop gebruiken als dubbelklikken - erg handig)
-TINTSETP (om Japanse/Chinese karakters te kunnen weergeven in Windows)
-IEmaximizer (om er voor te zorgen dat _elk_ nieuw venster in IE _altijd_ gemaximaliseerd is - en tevens is 't een popupkiller)
-FlashMute (om ongevraagde flash-geluiden op websites te blokkeren - ik weet niet zeker of die wel goed werkt, trouwens)
-Taskbarshuffle (daarmee kan je de items op de taakbalk verplaatsen - vind ik persoonlijk erg nuttig)
-uTorrent
-Goeievraag.exe
-Miranda IM (als vervanger voor 't bloated MSN)
-Tflash (om flash in zijn geheel te blokkeren - kan aan- en uitgezet worden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt nog steeds perfect dus ben ik er erg blij mee :-)
Scheelt me ook weer bijna 3 GB aan ruimte :-D Dank je wel en fijne kerst met je de +10 ;-)

Andere antwoorden (1)

Kijk hier eens.
Wordt uitgelegd

http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=68597