Wat kun je precies met File zilla (ftp server)?

Ik weet dat je hem kunt gebruiken om een bestand naar een client toe kunt sturen. Maar hoe doe ik dit en hoe kan ik dit bestand dan gebruiken in Xampp om een website te hosten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ftp staat voor file transfer protocol.

Vroeger voordat er masaal met torrentz en newsgroups gedowload werd was ftp de mannier om bestanden te delen. Nu word dit niet meer op zo'n grote schaal gedaan.

Ftp word nog steeds erg veel gebruikt om bestanden voor een website te uploaden en eventueel te downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan log je in met je login die je van de provider hebt gekregen in file zilla, bij ftp tik je sitenaam in en dan sleep de je bestanden naar de client, je hebt totaal geen xampp nodig sinds het meestal al op de server geinstalleerd is.