Ik kan met met ps3 de tekst niet lezen, waar ligt dat aan.

Heb geen hd-tv, een lcd beeldbuis tv en zodra de letters klein worden zijn ze zeer lastig te lezen en spellen zoals wipeout hd spelen zich af met slechte kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Zoals je zelf aangeeft geen HD tv, een SD tv heeft een veel lagere resolutie waardoor teksten minder strak zijn en dus minder goed te lezen. Heb je de PS3 aangesloten met een scart? Je zou nog even kunnen kijken of de scart kabel nog helemaal goed is. (draadbreuk enz zal het signaal ook niet beter maken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoofdreden: die games zijn ontworpen voor hd en werken minder goed op een normale tv.

Een andere reden van te kleine lettertjes kan zijn dat je te ver van de tv af zit. Hieronder een overzicht van geadviseerde kijkafstanden.

Diagonaal 15 inch / 38cm: kijkafstand 1,5 meter.
Diagonaal 17 inch / 41cm: kijkafstand 1,7 meter.
Diagonaal 19 inch / 45cm: kijkafstand 1,9 meter.
Diagonaal 26 inch / 66cm: kijkafstand 2,6 meter.
Diagonaal 32 inch / 81cm: kijkafstand 3,2 meter.
Diagonaal 37 inch / 94cm: kijkafstand 3,7 meter.
Diagonaal 42 inch / 107cm: kijkafstand 4,2 meter.
Diagonaal 46 inch / 120cm: kijkafstand 4,6 meter.
Diagonaal 50 inch / 127cm: kijkafstand 5,0 meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ondanks dat je TV geen HD is wel een HDMI aansluiting hebt, zou je je PS3 via de HDMI eens moeten aansluiten. Wordt je beeld tig keer beter van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het geen HDTV is heb je ook geen HDMI.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee. Ik heb hier boven een lcd staan met HDMI zonder HD
Spellen worden gemaakt op de HD-resoluties. Vanwege dit maakt men de tekst zeer klein maar ook zeer scherp. Helaas wordt het zo onleesbaar op een normale beeldbuis.

Dit is de reden dat er een Full HD televisie op mijn kamer hangt, je kunt er niets aan doen behalve dichter bij de televisie gaan zitten.