Hoe kan ik website-onderdelen blocken met de * en ? tekens?

(WindowsXP.)
In hosts kan je bijv. de server ibm.com of www.ibm.com blocken. Maar hoe block je *.ibm.com. of *.ad.*?
Of hoe block je ?w?.ibm.com, zodat www.ibm.com wel wordt geblockt, maar aap.ibm.com niet.
Welk freeware programmaatje kan dat? (Liefst light sized :).)

Ik gebruik alleen Opera. Maar op zich maakt dat ook niks uit, want ik wil dat 't een system-wide blokkade is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een systeembrede blokkade kan ik je niet geven.

Ik kan je hooguit de tip geven eens te kijken bij firewalls en antivirusprogramma's. Die willen nog wel eens toestaan dit soort dingen te doen, bijvoorbeeld door een zwarte lijst aan te leggen.

Als je Firefox zou gaan gebruiken, zou je *binnen Firefox* precies dat kunnen wat je vraagt, door een Add-In te installeren: AdBlock Plus. Gratis, en bevalt mij prima - juist doordat ik met dit soort wildcards bepaalde sites kan blokkeren, of bijvoorbeeld alleen afbeeldingen van bepaalde sites. Maar goed, da's alleen bij Firefox - of iets dergelijks voor Opera bestaat, weet ik niet, en het is niet systeembreed.
Cryofiel