Is er een mogelijkheid om windows pictogrammen rechts op je taakbalk vast te maken?

Hallo allemaal, is er een mogelijkheid om windows pictogrammen aan de rechterkant van je taakbalk vast te maken?

De laatste tijd irriteer ik me er aan dat alle pictogrammen op een kluitje aan de linkerkant staan op een rij. Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld sommige pictogrammen vast te maken aan de rechterkant van je taakbalk? (dus aan de kant van de tijd enzo).

Ik gebruik windows 7.

Toegevoegd na 2 uur:
Edit: Ik heb even een foto toegevoegd. Waar ik het mediaplayer icoontje nu naartoe gesleept heb, zou ik graag dus een aantal vast willen maken voor de duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevoeging: Dat kan niet zomaar. Mediaplayer staat hier omdat het in de achtergrond draait én omdat je bij "voorkeuren" aangeeft dat het niet onder het driehoekje staat, maar als apart icoon in het systeemvak. Dit kan alleen met programma's die in het systeemvak komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat mediaplayer icoontje zelf naar die kant gesleept (je ziet alleen de muis niet) Heb de screenshot gemaakt toen ik het icoontje vasthield met de muis, anders vloog hij weer naar de andere kant. Maar voor zover het nu duidelijk is, het is dus niet mogelijk om op die positie iconen vast te maken. Das wel jammer!

Antwoorden (4)

ja dat kan. eerst moet je pictogrammen automatisch schikken uitzetten. dit doe je door met de rechter muisknop op een leeg stukje op je bureaublad te klikken. ga dan naar "beeld" haal dan het vinkje voor pictogrammen automatisch schikken weg. nu kan je op de pictogrammen gaan staan. en met de linker muisknop verslepen naar waar je maar wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet wie hier een - geeft. maar zoals beschreven heb ik het op m'n eigen PC ook gedaan, windows 7
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op je bureaublad ja, maar nie in je taakbalk
In Windows 7 is het volgens mij niet mogelijk om programma's naar keuze links naast de start knop en rechts naast de tijd weer te geven.

Naast de tijd krijg je pictogrammen van applicaties met meldingen. Die kunnen gegroepeerd worden onder een driehoekje of daarnaast met de optie "aanpassen".

Overige programma's kan je vastmaken op de taakbalk door rechts te klikken op het programma in het startmenu en dan kies je voor "vastmaken op taakbalk".

Je kunt de volgorde wijzigen door ze te slepen op de taakbalk.

Toegevoegd na 1 uur:
Je hebt de vraag aangepast. Dit icoon van Mediaplayer komt door de instelling onder "aanpassen" zoals ik ook al aangeef in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pictogrammen kan je in windows 7 neer zetten waar je dat zelf maar wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag gaat over de taakbalk! De taakbalk eindigt op de plek van het driehoekje in mijn tekening. Daar begint het systeemvak. Je kunt iconen natuurlijk wel op het bureaublad neerzetten, maar dat wordt niet gevraagd.
U kan dit doe door op "aanpassen" te drukken.
U krijgt een nieuwe menu waar u de toepassingen ziet die gestart zijn. Daarnaast staat de weergave met een pijltje naar beneden. Als u daar op klikt krijgt u een keuzemenu => "Pictogrammen en meldingen weergeven" kiezen en dan op "OK"
Alle programma's die zo aangegeven zijn staan zichtbaar rechts-onder op de taakbalk (links van de klok)
De andere zitten onder het pijltje links van de zichtbare en komen op in een ballonnetje als er een melding is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, dat bedoel ik ook.
De manier voor de 'tweakers':
(mijn W7 is in het Engels dus ik zal hier en daar de Engelse benamingen gebruiken helaas).
-Maak een nieuwe map in bijv. 'mijn documenten' en geef hem een naam (bijv taakbalk)
-Klik met je rechtermuisknop op je taakbalk zet 'lock taskbar' uit.
-Nog steeds met je rechter muisknop op de taakbalk, klik op het bovenste menuutje 'toolbars'.
-Kies 'nieuwe toolbar'
-Zoek de map op die je aangemaakt hebt en selecteer deze.
Op je taakbalk zie je nu een verticaal randje en de naam van je mapje..
-Klik met je rechter muisknop op deze naam. je krijgt een menu waarin 'show title' en 'show text' staan aangevinkt, vink deze uit.
-De verticale rand op je taakbalk kan je over je taakbalk naar links en rechts schuiven, schuif hem naar bijv. halverwege je taakbalk.
-Sleep nou met je rechtermuisknop ingedrukt een icoontje vanaf je bureaublad naar het nieuwe lege deel op je taakbalk. Doe dit met meer icoontjes.
(Icoontjes die al op je taakbalk stonden kun je helaas niet naar het nieuwe deel slepen, dit zal je vanaf het bureaublad moeten doen..).
-Klik met je rechtermuisknop op je taakbalk en vergrendel hem weer.
Je zal zien dat je op deze manier enigszins invloed hebt op de positie van de icoontjes hebt.
Speel een beetje met taakbalk ont- en vergrendelen en het heen en weer schuiven van het verticale randje tot het resultaat je bevalt.

Verder is er nog een applicatie welke dan wel in de achtergrond meedraait op je computer, genaamd Taskdock maar deze lijnt de icons alleen maar gecentreerd volgens mij; http://adrianstech.com/2010/03/center-your-windows-7-superbar-icons-taskdock/

Verder zijn er nog wel wat mogelijkheden, maar dan moet je nog verder onder de motorkap gaan sleutelen en ik denk niet dat je dat wil..

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergat ik nog bij het stukje "-Sleep nou met je rechtermuisknop ingedrukt een icoontje vanaf je bureaublad naar het nieuwe lege deel op je taakbalk. Doe dit met meer icoontjes." te zeggen;
zodra je met je icoontje op de taakbalk bent, kies dan 'hier snelkoppeling maken' of 'kopieëren'.