Wat is een goed programma om radio uit te zenden?

Mijn eisen:

Moet muziek kunnen draaien
Microfoon
Klein
Mooi design

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (2)

Ikzelf gebruik hier Edcast voor. In combinatie met Breakaway om de boel te normaliseren werkt dat erg goed :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een veelgebruikt programma is SAM Broadcaster (€200.-), dat heeft alles wat een DJ wilt. Microfoonaansluiting, Jingle-shortcuts, en zelfs Auto-DJ. Zeker een aanrader!

Dan ook nog de koning van het PC-mixen: VirtualDJ (200-.) ! Een programma met een geweldig mooie interface, snel in gebruik, MAAR: Je hebt een mengpaneel nodig om je microfoon mee te bedienen, dit kan namelijk niet via de MIC aansluiting van je conputer omdat VirtualDJ daar geen ondersteuning voor heeft. Ook een stereo geluidskaart zou handig zijn voor VirtualDJ maar is zeker biet noodzakelijk...

En dan last but not least: Het GRATIS programma:MIXXX! Wat laster in gebruik samen met de MIC, maar goed, het proberen waard OMDAT IE GRATIS IS :D verder heeft ook MIXXX een mooie interface en is het meer iets van VirtualDJ, dus mixxxen, maar het kan ook goed gebruikt worden voor Internet Radio.

Dan mijn oordeel *duister muziekje*:
Voor internetradio: Zeker SAM
Voor meer DJen: VirtualDJ
Voor beide een beetje: MIXXX

Nog even op een rij:
SAM Broadcaster:
+ Makkelijk in gebruik
+ Beste voor radiomaken
- Simpel, weinig extra functies
- Duur

VirualDJ:
+ Prachtige interface
+ Geweldig om mee te mixen
- Minder geschikt voor Radio maken icm microfoon ed
- Microfoon-gedoe
- Duur

MIXXX:
+ Gratis
+ Mooie interface
+ Goed om zowel mee radio te maken als mee te mixxxen
- Moeilijk(er) in gebruik
- Instellen van alles kost veel tijd

Natuurlijk kun je voor SAM en VirtualDJ een demo downloaden, succes met radio maken, en stuur me een linkje van je radiostation he ;)