Hoe komt het dat ik met extern bureaublad alleen met mijn computer kan verbinden als ik thuis ben?

Ik kan alleen met mijn computer verbinden met mijn ipod, of met mijn computer (ik heb een rdp app op mijn ipod) als ik thuis ben op het wifi van ons. Ik heb het ook thuis geprobeerd op het wifi van onze buren maar toen lukte het ook niet. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Thuis zit je op je interne netwerk. Als je het via een andere verbinding probeert, probeer je dus via de "buitenwereld" in je thuisnetwerk te komen. Dat lukt niet zomaar. Je zult in je router moeten instellen dat RDP-verkeer wordt doorgestuurd naar je computer thuis (NAT).

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarna moet je rdp-app verbinden met je externe ip-adres.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe kan ik dat doen?
bamibal
11 jaar geleden
Dat hangt van je router af. Je moet in ieder geval weten wat het interne ip-adres van je computer is. In je router moet je het verkeer van/naar poort 3389 doorlussen naar dat ip-adres.

Andere antwoorden (1)

De reikwijdte van wifi is beperkt. Zodra je te ver weg bent lukt het niet meer om contact te maken.
Dat jij niet op het netwerk van de buren kunt is logisch, want zij hebben dat natuurlijk beveiligd.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik niet, als ik bijvoorbeeld bij een vriend ben op zijn wifi lukt het ook niet