Wat is het verschil tussen magix websitemaker en magix web designer ?

Ik wil graag software kopen voor een website te maken nu was ik aan het twijfelen tussen magix website maker MX en magix web designer en magix web designer premium?

Wat is het beste prijs/kwaliteit verhouding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan wat je wilt doen. Website Maker is eenvoudiger en sneller. Een ander voordeel van Magix website maker is dat je middels een inlogpassword met meerderen aan de website kunt werken. Een nadeel van website maker is dat het Flash is, wat slecht is voor de Goole-ranking. Webdesigner is wat professioneler. Wil je dus meer een hobby-site maken dan zou ik website maker aanraden, wil je een site van je bedrijf of zo maken, dan zou ik webdesigner doen.

Met vriendelijke groeten,

Kees Kist uit Nijmegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Website Maker is de eenvoudigste van de 3 die je noemt. Je hebt daar een paar sjablonen waaruit je kunt kiezen, en kunt vervolgens wat inhoud toevoegen. Dit is ideaal als je beginner bent. Ik denk echter dat het beter is om gelijk te beginnen met Web Designer, daar kun je meer mee doen. Daar heb ik zelf ook goeie ervaringen mee. Op de site van Magix kun je ook een probeerversie downloaden van alletwee de softwares. Hieronder in de bronnen nog een link naar beide programma's, zodat je ze aan de hand van de productinformatie kunt vergelijken.

En oh ja, premium betekent gewoon dat er wat meer extraatjes bij het programma zitten (animaties, sjablonen etc.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je noemt het niet als kandidaat, maar ik wil je ook vragen Adobe Dreamweaver te overwegen. Ik gebruik het zelf en het bevalt me goed.