Hoe kan ik vloeiend .MTS filmpjes afspelen?

Mijn VLC media player speeld alles wel af, maar heel schokkerig en er zitten horizontale vertekeningen (lijnen) in. Nu heb ik begrepen dat VLC geen gebruikt maakt van je videokaart, en dat mijn processor het dus niet aan kan. De vertekeningen blijven overigens ook als ik het langzaam afspeel (dan wel vloeiend)

Is er een programma om deze filmpjes toch vloeiend en zonder vertekening af te spelen zonder een nieuwe pc te kopen? (bijvoorbeeld dus een speler die wel mijn videokaart gebruikt?).

Ik geloof ook dat de resolutie van mijn scherm niet volstaat 1680×1050 tegen het MTS filmpje van 1920×1080

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

VLC kan wel GPU-acceleratie gebruiken.

Ctrl-P
Invoer en Codecs
GPU-versneld decoderen inschakelen

(dan naar Video)
Video
Deinterlace mode
Aan

!!!OPSLAAN!!
Herstart VLC
speel bestand

De resolutie maakt niks uit. Wordt gewoon teruggeschaald.

Toegevoegd na 12 minuten:
De tweede actie (deinterlace aan) is om die strepen uit je beeld te krijgen. Waarom dit niet op auto/aan staat is mij een raadsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor pc heb je? CPU en videokaart? Windows Startknop
Mijn Computer (rechtermuisklik)
Eigenschappen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een Nvidia kaart hebt 8XXX of hoger dus 2XX is ook goed bijv. dan kan ik je nog http://www.corecodec.com/products/coreavc aanraden.