Voor de echt grote schoonmaak. Glary Utilities een onmisbaar Zwitsers zakmes. Overgrote deel tools ook in gratis variant beschikbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
*Wise Disk Cleaner
*Auslogics Duplicate File Finder (www.auslogics.com), spreekt voor zich.
*Revo Uninstaller (www.revouninstaller.com), voor echt grondig weggooien van achtergebleven resten verwijderde software.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met CCleaner (zie bron).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat je met schoonmaken bedoelt?
Als het alleen gaat om cookies en ander rommel te verwijderen is CCleaner nog altijd de ongeslagen kampioen maar... dat is geen virusverwijderaar.
Op dit punt is er nog altijd maar 2 afdoende manieren en de ene is de opdracht: FORMAT C: /U enter waarna de naam van de schijf wordt gevraagd ter verificatie. Daarna met de meegeleverde cd-rom alles opnieuw installeren.
De /u optie betekent echter wel dat het overschrijven van een schijf met allemaal tekens ÷ wel een hele dag duurt!!

De 2e methode is minder heftig, maar wel evengoed werkt is een startbare CD-rom met een Linux besturingssysteem erop, plus nog een stuk of 5 virusscanners die allemaal achter elkaar automatisch worden opgestart in een schone werkomgeving: dat dankzij Linux waar Windows- besturingstekens immers geen effekt meer kunnen uitrichten. Vooral stealth-virussen kunnen zich nu niet meer verborgen houden en allèèn deze manier is nog afdoende om ze te ontmaskeren.
Zo een zelfstartende Linux schijf is zo om de 2 jaar wel bijverpakt in professionele computerbladen zoals Chip etc. en vaak op Internet nog wel fysiek nabestelbaar.
Wel dient u in uw biosgeheugen (op batterijtje) tevoren ingesteld hebben dat éérst van de cd moet worden opgestart - en pas dáárna de HD-schijf zal worden gestart dus waarop een corrupte windowsversie aanwezig is.
Het is dus op dit punt dat geen enkele virusscanner, zèlfs niet uit een duur pak: stealthvirussen zal kunnen vinden omdat een dergelijk virus elke virusscanner al direkt heeft ondertunneld - en vandaar een fysiek "harde" uitlevering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je niet veel verstand hebt van computers CCleaner,en Tuneup, CCleaner is gratis gebruik eerst de programma`s die je pc aan boord heeft voor verdere vragen aub het OS Windows en de versie of Mac hoe meer info je geeft hoe betere antwoorden bovenstaande en een anti mailware programma zijn een must kijk op bv cnet.com
of Greek.com naar de free programma`s,over het gratis windows anti virus programma ben ik geen fan van.
Bij wind xp,wind7 kan je opruiming,defragmentatie allemaal instellen eens per week of per maand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende programma's waarmee je een computer weer helemaal schoon kunt maken. Iolo System Mechanic heeft een betaalde en een gratis versie. De gratis versie werkt prima om je computer weer te ontdoen van overbodige bestanden en internet cookies. Daarnaast is CCleaner ook een prima en klein programma om je computer blijven te onderhouden. Voordeel van dit laatste programma is dat het niet veel ruimte in beslag neemt. Ook kun je met CCleaner makkelijk programma't uitschakelen die op de achtergrond meedraaien en zo je computer vertragen.