Hoe stel ik mijn geluid in in windows?

Ik heb altijd een headset aangesloten voor skype, maar soms wil ik ook bijvoorbeeld een film kijken of een spel spelen, maar dan wil ik wel geluid hebben over mijn boxen en niet door mijn headset hoe stel ik dat in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De stekker van je headset er uit halen -.-

Het beste antwoord

Is nogal afhankelijk vd geluidskaart. Kan best zo zijn dat je zelf kunt instellen hoe die zich gedraagt bij het inpluggen van een hoofdtelefoon. Of die dus het geluid uit de boxen dempt of niet.

Als het in te stellen valt is er jammer genoeg geen standaard locatie voor zo'n setting. Wellicht kun je er via het configuratiescherm bij komen, maar het kan ook dat zo'n setting in de bios verstopt zit in geval van onboard chip. Er is zelfs nog een kans dat je fysiek ergens op de geluidskaart iets moet doen (jumpertje verzetten, bekabeling naar front panel aanpassen ed).

Je hebt ook (USB) headsets die een eigen geluidskaartje ingebouwd hebben zitten. Als je die aansluit heb je dus 2 geluidskaarten op je systeem. Dan kun je in skype instellen dat skype de geluidskaart vd headset gebruikt en de rest vd pc de geluidskaart waar de boxen aan hangen.
Ook een optie dus.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/563/headsets.html#filter:XYxBCsIwEEXvMussNBja5gAFF4KgO-miJCMMjG2ZxCqU3N1EycbV8P97fza4k4R4FnJ4pQeexjfY6cms_gFNFcziUXpC9mBhJXwFULAU8SvtFAQ3y--VqaESZHQR_WVBd_QB7A30vs1708CQca574oiS0QbG6HLWkYvYNjqLh66DIaX0AQ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan niet; er zit een schakelaar in de ingang voor de koptelefoon die de luidsprekers uitzet als je er een koptelefoon inplugt. Eigenlijk wel logisch; met een koptelefoon sluit je je af van de buitenwereld en horen andere geluiden niet tot je oren door te dringen.