De ontwikkelaars van Spotnet claimen dat Spotnet nooit uit de lucht te halen is (te stoppen is). Is dit waar?Zo ja; hoe zit dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Spotnet kan niet uit de lucht gehaald worden, omdat het niet in de lucht zit. Misschien is het woordje "net" een beetje verwarrend. Spotnet is gewoon software, om heel handig in nieuwsgroepen te zoeken en daaruit te downloaden. Maar dat gaat met andere software ook prima, zoals Grabit en NewsLeecher. Hoogstens zouden die laatste 2 programma's iets minder handig kunnen zijn.

Spotnet is alleen maar "uit de lucht te halen" als providers zouden besluiten nieuwsgroepen niet meer door te geven. In dat geval zou je niets meer aan Spotnet hebben. Maar dan nog blijven er genoeg andere mogelijkheden over om uit nieuwsgroepen te downloaden, omdat er ook commerciele partijen zijn die daarin zijn gespecialiseerd, zoals giganews, yabnews en SMSusenet. Dan moet je er alleen voor betalen.

De kans dat nieuwsgroepen ooit verdwijnen is te verwaarlozen, en de kans dat iets als Spotnet verdwijnt daarmee ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel maar dat wordt veel lastiger. Nieuwsgroepen zijn bedoeld om nieuws uit te wisselen. Discussieren en zo. Daar is het tenminste voor opgezet. En door een handig trucje kun je op die manier allerlei files versleutelen tot tekst. Nieuwsgroepen zijn er altijd al geweest, en die krijg je echt niet weg. Overigens is alles wat Brein doet ook maar symbolisch, want het helpt natuurlijk niks. Zodat er een site verboden wordt, komen er 3 voor in de plaats terug. Brein is bezig met een totaal achterhaald achterhoedegevecht, dat nooit te winnen valt.