hoe kan ik .mov filmpjes op de computer zetten en achter elkaar plakken zonder kwaliteitsverlies?

ik heb thuis 2 camera's die met .mov bestanden filmen. een panasonic lumix dmc-fz45, en een canon powershot sx210IS.
als ik de filmpjes van mijn panasonic lumix op de computer zet, kan ik ze openen in quicktime. dan kan ik ze afspelen in goede kwaliteit zoals hij is gemaakt. maar het probleem is dat ik meerdere filmpjes van mijn panasonic lumix achter elkaar wil plakken, en er zijn weinig edit programma's waarmee je .mov kan bewerken. ik had er eentje gedownload, maar als ik die gebruik worden mijn filmpjes hele slechte kwaliteit. ook heb ik meerdere converters geprobeerd maar dan is de kwaliteit nog slechter.
ik wil dus graag een gratis bewerk programma waarmee ik deze filmpjes achter elkaar kan plakken.

mijn canon camera maakt ook .mov filmpjes. ik heb er een cd bijgekregen met software waarmee ik het kan openen en bewerken (ZoomBrowser EX), maar tot mijn grote verbazing is de kwaliteit van het openen en bewerken ook heel slecht. hoe kan dit? het lijkt me nogal stug dat je met de software die erbij geleverd word om het te openen, je het wel kan bewerken, maar de kwaliteit heel slecht is.

ik wil dus heel graag een edit programma waarmee ik .mov bestanden kan bewerken (het enige wat ik wil doen is meerdere .mov filmpjes achter elkaar zetten, en eventueel een titel erbij zetten en misschien nog iets in slow-motion zetten) ZONDER KWALITEITSVERLIES, en ik wil dit probleem van dat ZoomBrowser EX oplossen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.2K

Antwoorden (2)

Allereerst converteren met gratis programma (geen kwaliteitsverlies):

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/

Daarna knippen en plakken met:

http://www.computeridee.nl/video-edit-master
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de converter geprobeert, nog steeds kwaliteitsverlies....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet even kijken van welke camera de bitrate het hoogste is, dit moet je dan instellen. De kwaliteit zal dan niet achteruit gaan als je doet wat vriendfreek zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal eens kijken
Mov-bestanden kun je, gegarandeerd zonder kwaliteitsverlies, prima bewerken met Windows Live (!!) Movie Maker dat je kunt downloaden als je pc over Windows 7 of Vista beschikt. Het is onderdeel van Windows Live Essentials: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/essentials-home

Heb je XP als besturingssysteem? Probeer dan het gratis Lightworks eens: http://lightworks.nl.softonic.com/ Daar kun je ook probleemloos mov-bestanden mee bewerken.

Wat de kwaliteit betreft denk ik dat je je vergist. Wanneer je video's in een videobewerkingsprogramma bekijkt, is de kwaliteit erg laag. Maar wanneer je de video, na bewerking, opslaat in HD-formaat, kan het niet anders dan dat de kwaliteit gewoon goed is.
Pieter2011