mijn microsoft security essentials programma service is gestopt( zie afb) hoe moet ik het weer opstarten?

Toegevoegd na 12 minuten:
ik heb geprobeert te verwijderen/update maar krijg weer een foutmelding zie foto

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (3)

dan is er toch een programma weggeraak de beste manier om dit te herstellen is om microsoft security essentials opnieuw te downlaoden en installeren

wat je ook nog even kan proberen is of er onder
configscherm en software (xp) of programma en onderdelen (vista win7)even zoeken of je het kunt verwijderen
sosm krijg je daar ook de optie herstellen te zien
is dat niet het geval dan gewoon weer downloaden en installeren

Waarom het nu niet werk kan ik niet raden
hopelijk heb je geen andere troep binnen gehaald ?
ander gebruik je je de malwarebytes scanner ook
eventueel allebei in velige modus downloaden installeren en laten scannen
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb gedaan maar krijg weer een foutmelding
foto komt later
capthavoc
11 jaar geleden
ik denk dat er eingelijk niets mis is met microsoft security essentials deze probeer duidelijk iets op te starten dat waarschijnlijk al op de pc stond zeg maar een windows standaard programma dat nu weg is of corrupt
als niet lukt probeer een systeem herstel tot een datum toen het probleem er nog niet was
Stop de functie Automatische updates. Ga hiervoor als volgt te werk:
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ services.msc en klik op OK.
Klik met de rechtermuisknop op de functie Automatische updates en klik op Stoppen.
Minimaliseer de module Services.
Geef de map SoftwareDistribution een andere naam. Ga hiervoor als volgt te werk:
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
Typ cd %windir% en druk op Enter.
Typ ren SoftwareDistribution SDTemp en druk op Enter.
Typ exit en druk op Enter.

Opmerking Wanneer u de map %windir%\softwaredistribution verwijdert, wordt de geschiedenislijst in de sectie 'Updategeschiedenis weergeven' van de website Windows Update gewist. Deze actie heeft geen gevolgen voor de updates die momenteel op de computer zijn geïnstalleerd. Toekomstige updates worden vermeld in de geschiedenislijst.
Start de functie Automatische updates. Ga hiervoor als volgt te werk:
Maximaliseer de module Services.
Klik met de rechtermuisknop op de functie Automatische updates en klik op Starten.
Sluit het venster van de module Services.

Update Microsoft security essentials opnieuw.
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
die fix it optie die in bele komt wil ook wel eens helpen ?
capthavoc
11 jaar geleden
oops beeld bedoel ik
Gebruik Ccleaner om Microsoft security essentials te verwijderen. Als je dat heb gedaan doe dan ook met CCleaner scannen op problemen. (registerbestanden). Vervolgens download je opnieuw Microsoft Security essentials. Als het niet lukt om Microsoft Security essentials te verwijderen, neem dan contact op met Microsoft.

Het zal mogelijk kunnen zijn dat juist een virus MSE heeft uitgeschakeld zorg aub voor dat je even met een online scan gaat scannen.

(Had je daar toevallig daarvoor een systeemherstel gedaan?)

Groetjes.