Hoe partities verdelen en toevoegen?

Ik heb 50 gig. losgekoppeld van mijn C:schijf. Bij deze 50 gig. staat nu "niet toegewezen" bij. Maar deze 50 gig wil ik graag toevoegen aan mijn D:schijf. Ik probeer dit te doen via Computerbeheer (windows 7 ultimate). Alleen lukt dit niet. Als ik op die losgekoppelde 50 gig. met mijn rechtermuis klik, nieuw eenvoudig volume, volgende, vervolgens de 50 gig. in toets, daarna weer op volgende, vervolgens moet ik een stationsletter toewijzen, maar stationsletter D staat er niet tussen al die andere.
Ook heb ik een andere weg geprobeerd via Computerbeheer. Als ik met de rechtermuis klik op de D:schijf kan ik niet kiezen om het volume uit te breiden. Deze is niet kiesbaar. Ik kan het wel verkleinen...?!?.
Waar het op neer komt is dat ik de losgekoppelde 50 gig. wil toevoegen aan mijn d:schijf.
Hoe kan ik te werk gaan ?

12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Probeer het eens met de gratis partitie manager van EaseUS. Daar kun je toch net ff iets meer mee dan met het schijfbeheer van 7.
http://www.partition-tool.com/personal.htm

Ik neem trouwens aan dat de lege ruimte wel direct tegen de D partitie aangrensd? Dus dat je die niet aan het begin vd schijf van C hebt losgekoppeld. Want dan zou je dat weer eerst bij C moeten nemen en vervolgens C aan de andere kan verkleinen. Zoveel geschuif met partitiegrenzen van partities waar data op staat is nooit fijn, en altijd een redelijke kans dat er iets mis gaat (backups zeker niet onbelangrijk als je met partities gaat stoeien).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als er niets op d: schijf staat kan je die verwijderen en dan alle niet toegewezen ruimte wel als D: inrichten wat de letter komt dan vrij
ander moet je toch een ander partitie manager nemen ?
capthavoc
12 jaar geleden
SnakeEye
12 jaar geleden
Op mijn c:schijf staat mijn besturingssysteem en op mijn d:schijf staan mijn dagelijkse dingen. D gebruik ik dus regelmatig.
capthavoc
12 jaar geleden
Ik weet even niet of de optie volume uitbreiden beschikbaar is zodra je vrije ruimte hebt
Anders moet je je het toch maar proberen met dat andere programma
de beste manier is altijd eerst ruimte vrij maken
en dan toevoegen aan andere schijf
na een herstart
dus probeer wizards te vermijden