hoe kan je WAB naar TXT omzetten?

er is veel commerciele software beschikbaar, maar voor slechts eenmaal vind ik het een beetje duur.
ik wil eenmalig mijn WAB (outlook express adresbestand) omzetten naar TXT of ander leesbaar formaat omzetten.
nodig om van XP naar W7 over te zetten.
(PDF kan ik niet verwerken, dus dat valt af.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

je kunt in outlook express waarschijnlijk je adresboek exporteren naar csv of xml.
dat zijn formaten die 'overal' in te lezen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Adrie K,
dat is precies wat ik wil, maar daarvoor heb je commerciële dus dure software voor nodig.
omdat ik slechts éénmaal wil converteren vind ik dat een beetje overkill. handmatig alle namen overzetten is een boel werk.
overigens heeft een zo'n demo programma van betaalde software een heleboel adressen gewist. zwaar klote, terug naar een oude backup
importeren naar W7 gaat ook, maar het is juist de bedoeling om het als gewone tekst te hebben.
Reddie
12 jaar geleden
Helaas wil wab alleen als wab exporteren.
(Ik meen dat importeren vanuit tekst wel kon.)
Microsoft houdt zijn zaakjes graag geheim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf gevonden neem thunderbird mail programma.
daarmee kan je wel het WAB naar CSV exporteren
klaar.
dus niemand heeft het goede antwoord geleverd.