Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om het invoeren van een decimaal getal in excel 2007 te verbieden?

Als ik bijvoorbeeld in een cel 0,5 in wil voeren, is het dan mogelijk dat excel een dit tegen houdt, omdat in die cel alleen hele getallen mogen staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
956

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan,

Zelf heb ik excel 2000 en daar werkt het zo.

Menu / Data / Valideren

En dan op het tabblad valideren in de drop box onder "toestaan:" "gehele getallen "selecteren.

In excel 2007 zal het net ietsje anders werken, maar ik hoop dat ik je op weg heb geholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja, plaats de cursor op de betreffende cel. Klik met de rechter muisknop. Kies de optie en kies vervolgens . Zet het aantal decimalen op 0 en de zaak is gepiept. Als je meerdere cellen gelijktijdig wilt definiëren kun je deze als eerste kiezen door gebruik te maken van de shift of de ctrl knop in combi met de linker muisknop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet het antwoord op mijn vraag, hier word namelijk afgerond, en ik wil dat excel een foutmelding geeft als je een decimaal getal in de cel zet.
Dit is zeer eenvoudig te doen.
Ga in die cel staan of duidt het bereik aan waar dit van toepassing moet zijn.
Klik nu op de rechter muisknop en dan op "celeigenschappen"
in het nieuwe menu op "getal" en daar kan u het aantal decimalen achter de komma aanpassen en dan OK.
In uw geval dus 0.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding