Hoe maak je deze vergelijking in excel: als a tussen b en c is dan is het d?

Ik heb een hele lijst met getallen, deze zijn bijvoorbeeld tussen de 1000 en 1200 met waarde 11. Hoe kan ik in excel een formule maken, dat als ik ergens 1100 invoer, er automatisch ergens waarde 11 komt te staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
37.9K

Het beste antwoord

Als je getallen in kolom A staan, en je het resultaat in kolom B wilt krijgen, zet je in cel B1 de volgende formule:

        =ALS(EN(A1>1000, A1<1200), 11, "")

Vervolgens kopieer je cel B1 naar beneden, net zoveel als je nodig hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:

Deze formule zet de waarde 11 in B1 als het getal in A1 tussen de 1000 en de 1200 is. Wanneer het getal in A1 buiten dat bereik valt, laat deze formule cel B1 leeg (dat is de "" in de formule). Wil je iets anders dan een lege cel, dan moet je de "" vervangen door wat je dan wel wilt.

Overigens heb ik in mijn formule komma's gebruikt. Bij mij werkt dat. Als op jouw computer de taalinstellingen anders zijn, zou het kunnen dat jij puntkomma's moet gebruiken in plaats van komma's. De formule wordt dan dus

        =ALS(EN(A1>1000; A1<1200); 11; "")

Als je het niet weet: gewoon proberen welke versie bij jou werkt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect, dank u! maar als ik 040 als waarde wil, wordt deze automatisch 40. Weet je misschien ook waar dit aan ligt?