Tablet met android 2.3 te upgraden naar versie 4.0?

Ik heb een tablet besteld (in het buitenland) die elk moment geleverd kan worden. De webwinkel die mij de tablet verzend had bij de beschrijving staan dat het om een 4.0 android versie op de tablet ging. Nu de bestelling onderweg was kreeg ik een email waarin stond dat ze een foutje hadden gemaakt en dat de tablet 2.3 als android versie heeft.
Op mijn vraag wat ze er aan gingen doen werd gereageerd met de mededeling dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat de fabrikant van de tablet 4.0 spoedig beschikbaar zal stellen en dat de tablet dan thuis geupgrade kan worden.

Mijn vraag is dan ook: kan een tablet (met voldoende specs om 4.0 te draaien) met gemak geupgrade worden naar een hogere versie?

(ik heb nooit met android gewerkt, zit er een 'upgrade button' in de software ofzo?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Je bent hiervoor afhankelijk van de fabrikant

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijna alle fabrikanten nemen ERG veel tijd voordat ze updates uitbrengen, in sommige gevallen komen ze helemaal niet uit. Vooral de goedkopere tablets zijn de pineut ...
Als het een populair stukje hardware is, kun je op xda-developers forum soms wel een 'custom rom' te pakken krijgen die door iemand zelf ontwikkeld is. Op die manier aan Android 4.0 komen is dus ook mogelijk, maar het zal wel een tijd duren voordat dit voor jou tablet beschikbaar komt.
Ik zou het antwoord van het bedrijf niet accepteren, omdat er met goedkope tablets een goede kans is dat de fabrikant nooit een update uitbrengt, en als het een beetje raar merk is zal de custom rom markt ook weinig tot niet aanwezig zijn.

Hoe te upgraden : Dat kan vanuit de software zelf, settings / about / software update. Dat werkt iig zo met de firmware updates die ik tot nu toe heb ontvangen, in sommige gevallen moet een update vanaf je PC geinstalleerd worden via de USB kabel.