Hoe kom ik erachter of de grafische kaart van mijn laptop ondersteuning biedt voor DirectX 9 of hoger en Shader Model 2 of hoger?

Ik wil een programma installeren waarvoor dit een vereiste is. Ik heb alleen geen idee waar ik dit zou kunnen zien, of waar ik het zou kunnen opzoeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (2)

Dat valt wel op te zoeken als je eenmaal weet om welke video chip(s) het gaat in jou laptop.
Wat er aan hardware in je laptop zit is wel te achterhalen dmv een systeem overzicht.
http://pchelper.nl/hardware-kennisdatabase-72/wat-te-doen-bij-een-vermoedelijk-hardware-56052/

Of op te zoeken adhv merk en typenummer vd laptop.

Ook kun je gewoon de software eens installeren. Als je kaart bepaalde vereisten niet ondersteund krijg je daar doorgaans wel melding van.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb ook nog wat van zo'n tooltjes zoals in de link uitgeprobeerd. Alleen PC Wizard geeft duidelijk weer om welke pixel shader versie het gaat bij de videokaart info. Echter duidelijk DX info ontbreekt hier weer. Maja kleine kans dat DX9 niet ondersteund is. Daarnaast is DX software dat op win draait. Er is niet echt sprake van "ondersteuning videokaart" hoewel dat tegenwoordig wel zo lijkt, correcter zou zijn om te zeggen dat een bepaalde gpu geoptimaliseerd is voor een bepaalde DX versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DirectX 9 OF hoger? Of hoger dan directX 9? Want directX 9 bestaat al zo lang dat het me sterk lijkt dat je laptop het niet ondersteunt.
Dan heb je wel een heeeel oude laptop