Bestaat er een programma op een php site te maken?

Ik wil graag een website maken in php formaat, maar ik heb geen enkel verstand van php. is hier miscchien een programma voor

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.5K

Antwoorden (6)

Je kunt dan beter beginnen met een boek om de basis te begrijpen. Bijvoorbeeld PHP voor dummies, waarbij dummie slaat op "beginner" en niet op jou.

Toegevoegd na 1 minuut:
In het boek staan veel voorbeelden en daarna kan je in ieder geval makkelijker je weg thuis vinden in het zoeken van kant en klare scripts of het aanpassen van bestaande scripts naar je eigen wensen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Online zijn er natuurlijk ook heel veel zelfstudies.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens zijn er natuurlijk wel programma's waarmee je PHP script makkelijker kunt schrijven dan in kladblok. Je moet dan op zoek naar PHP editors (zoe 4e bron).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er vanuit gaande dat je al wat kennis van PHP hebt opgedaan en je vraag alleen was of er een programma is dat dit ondersteund is mijn antwoord Adobe Dreamweaver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met Joomla.
Gratis software die je OP je siteruimte kan installeren.
Gerbuik het ook en is ideaal om te beginnen met nog super mooi resultaat ook.
Zoek ook naar dutch joomla
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van je doel ;
Wil je een kant en klaar programma
of wil je zelf met php een pagina ontwerpen.

1 Er zijn goede PHP editors
2 er zijn goede PHP k&k programma's

link:
a) php designer
b) drupal CMS (content management)
c) Joomla CMS
d) phpBB - bulletin / fora omgevingen

en zo zijn er heel wat.

Er is ook een php fora over scripts en
ontwerpen :

a) http://www.phphulp.nl/
b) http://www.w3schools.com/PHP/DEfaULT.asP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of gewoon de site van php zelf:
http://nl3.php.net
Ik schrijf php met simpel... notepad.exe
Ik run het in xampp (freeware programma).

Php is erg ingewikkeld, dit kun je wel leren via internet of uit boeken, maar het blijft ontzettend moeilijk.
Ik heb een cursus gehad van 2 maanden, en nog is het afentoe moeilijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe maak je geen websites in PHP formaat.
PHP is een serverside scriptingtaal. Hiermee kun je dus een (web)server dingen laten doen.
PHP wordt wel inderdaad meestal gebruikt als serverside basis voor websites (bijvoorbeeld door mijzelf).

Alle scripting en programmeertalen zijn in feite gewoon tekst. Deze tekst wordt geinterpreteerd door zogenaamde compilers/interpreters. Dit zijn programma's die de door jouw geschreven scripts uitvoeren.

Om de scripts te schrijven heb je dus in feite niet meer nodig dan een tekstverwerker (notepad bijv). Maar het kan wel handig zijn om te syntax highlighten (verschillende onderdelen, zoals variabelen en statements, krijgen dan verschillende kleuren zodat je beter kan zien hoe je code gestructureerd is en of ie klopt) of zelfs te debuggen.

Zo'n gespecialiseerde tekstverwerker heet een IDE (interactive developing environment). Degenen met een live debugger erin (die dus live controleert of wat je schrijft correct is) kosten meestal geld. De drie populairste zijn Zend Studio (van de ontwikkelaars van PHP zelf), NuSphere PHPEd, en Komodo. Ik zelf werk met Zend (legaal natuurlijk).

De IDE's met syntax higlighting zijn vaak shareware of zelfs freeware. Goede voorbeelden zijn HTML Kit of PHP Designer. Voor een lijstje IDE's zou ik kijken op http://www.php-editors.com. En anders is er natuurlijk good old google.