Ik heb perongeluk een toolbar geïnstalleerd op mijn Mozzilla Firefox. ( Van NCH software). Hoe krijg ik deze weer weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (3)

Onder het tabje "beeld" kun je werkbalken aanvinken die je wilt zkien. Hier kun je ze dus ook weghalen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Voor definitieve verwijdering heeft javaansezware een uitgebreidere handleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met "beeld"→werkbalken kan je hem uit beeld halen, maar daarmee is hij nog niet weg. Meestal is hij ook als software geïnstalleerd en moet je hem daar ook verwijderen: start→standaardprogramma's→programma's en onderdelen. Selecteer daar de boosdoener en klik op verwijderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En meteen even Ccleaner er achter om de vermelding uit het register te verwijderen en eventuele kapotte links naar de plugin te verwijderen.
Je kunt de toolbar beter definitief verwijderen. Dat doe je door via "extra" in je menu naar Add-ons te gaan, dit opent zich in een nieuw tab blad, aldaar aangekomen kies je in het linkermenu voor "extensies". Je ziet een lijst met de verschillende add-ons die je hebt geïnstalleerd. Je hebt daar de mogelijkheid om de toolbar waar je vanaf wilt te verwijderen, daarna Firefox opnieuw starten en je bent van de software af.

Ook even je cookies wissen voor je Firefox herstart! Dat doe je ook via "extra" in het menu: kies voor Recente geschiedenis wissen. Zet een vinkje bij "cookies" "navigatie & downloadgeschiedenis" en bij "buffer". Kies "nu wissen" en daarna sluit je Firefox af. Je moet wel overal waar je was ingelogd opnieuw inloggen! Het wissen is echter van groot belang! Het ruimt ook lekker op, terwijl er geen belangrijke bestanden verdwijnen :)

Succes en als het niet lukt roep je maar, dan probeer ik je verder te helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! het heeft gewerkt. nog een vraag, als ik een nieuw tabblad open opent hij met een NCH zoekding, in dwe plaats van google. dat was ook niet echt de bedoeling :P hoe krijg ik die weg?? alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, dat is ook heel makkelijk op te lossen. Je moet je startpagina opnieuw instellen: ga weer naar "extra" dan kies je voor "opties" en dan voor "algemeen", hier kun je aangeven wat je wilt instellen als startpagina, in jouw geval dus google ;) Als je het zo wilt instellen dat elk tabblad opent met google dan is het slim om de een speciale add-on te installeren: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/new-tab-homepage/ Gemak dient de mens ;-) Succes!