Shink kan perfect comprimeren als het nodig is. Ik wil nu van 2 dvd's 1 maken Hoe doe ik dat met shink

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Zitten er ondertitels bij de filmpjes?

als er geen ondertitels bij de filmpjes zitten is het makkelijker
1) DVDShrink downloaden (http://dvdshrink-site.com/)
filmpje erin laden, de optie reauthor kiezen en dan alleen de mainmovie naar de linkerkolom verhuizen.
Dan heb je alleen de hoofdfilm en die sla je in een aparte map op.

Dat doe je bij alle films....

2) Vobedit downloaden. (http://www.digital-digest.com/dvd/do...bedit_254.html)
De filmpjes die je met shrink hebt gemaakt inladen en dan de opdracht geven: demux alle video en audiobestanden.
dan krijg je ac en m2v bestanden (ac=geluid en m2v=video)

3) DVDlabpro
Beschrijving van e.e.a. is hier te vinden:
http://www.extradvd.nl/html/dvdlab.htm

Maar.... er is nog een mogelijkheid.

Punt 1) DVDShrink uitvoeren zoals beschreven.

2) Nero Vision, beschrijving:
Voorwaarde is wel dat het niet een mainmovie met NL subs die optioneel aan/uit te zetten zijn is. (die worden nl. niet meegenomen)
Het betreft dus een DVD zonder subs !

De DVD's moeten zo geript zijn dat alleen maar de mainmovie over is.

Dan werkt nero vision express zo: (voorwaarde is wel voldoende schijfruimte te hebben!)

* kies make DVD > DVD-video (niet editable kiezen)

* kies add video files en ga naar het DVD bestand op schijf.
-alle files van de eerste DVD en op volgorde APART invoeren .
-als gevraagd wordt om te mergen zeg je nee
-als alle bestanden zijn ingevoerd, ga je op de onderste staan, houdt shift
ingedrukt en kies tot en met het eerste vob bestand allemaal.
zij worden nu blauw of een andere kleur.
-je ziet dit knopje links onder het scherm waar de ingevoerde videobestanden staan(zie plaatje ):

je klikt op de middelste (= merge) en zeg ja. alle bestanden worden nu tot 1 bestand gemaakt

Dat doe je ook met de tweede DVD
Nu heb je 2 bestanden in het schermpje staan.

Hou even de Default Video Options in de gaten.
Ik heb die voor DVD standaard op DVD 16:9 PAL, 2 pass encoding, Dolby Digital DD5.1 en de rest automatisch staan.

Dan zeg je next rechtsonder.
Dan kun je van alles en nog wat kiezen via edit menu:
De buttons, namen van de buttons veranderen, kop- en voetteksten en nog veel meer, kiezen; je kunt zelfs eigen foto's gebruiken !

Dan next en next en je ziet hoe het er in feite uit gaat zien.
Daarna naar harddisk branden.
Kijken of dit geaccepteerd wordt want het is wel een bestand van meer dan DVD5.
Als het maar NIET meer is dan een DVD9 bestand, want dan gaat het bij voorbaat fout, want het wordt dan niet op schijf geplaatst.
Nu gebruik ik wel Nero 6.6.0.13, hoor !
En ik weet niet of nero 7 het wel aan kan.

Als dat goed gegaan is, dan met nero recode de hele DVD aanpassen aan DVD5, echter dat kan met max. 2 passes.

Uiteraard kun je de grote output van nero vision ook weer in zijn geheel laden in DVDShrink en dan dit proggie de gehele DVD laten omvormen naar DVD5.

Proberen....

edit :
De nieuwste Nero Vision kan de output DVD op maat aanpassen naar DVD9 alsook DVD5

(met dank en respect aan Friemeltje)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

(...)"Nu heb ik na veel zoeken en veel tijd verspillen met allerlij programma´s uitgevonden dat het het beste met Nero 7.0.1.4(Nero 7 premium) gaat.
Als je nero7 geinstalleerd heb en je opend nero startsmart ga dan naar naar "Back up"
Bij BackUp ga je naar "kopieer Multiple DVDvideofilms samen als één" en daar kun jeje
titels importeren en branden maar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou ik niet weten aangezien ik het niet zelf gedaan heb. Het zou hoe dan ook op een DVD9/DL moeten passen maar niet iedereen heeft zo'n brander. Ik denk haast wel dat het een DVD5 is anders zou degene er wel iets bijgezegd hebben van let op dat...