Hoe kan je meerdere iCloud accounts registreren per Apple ID, als je gezin meerdere iphones heeft met persoonlijke agenda's?

We gebruiken 1 Apple ID om apps te kopen. In de iCloud willen we wel allemaal onze eigen agenda en contacten. Hoe open je dan extra iCloud accounts per Apple device?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.7K

Antwoorden (1)

iCloud is gekoppeld aan je Apple ID, net als je app aankopen en zo zal dat ook bij toekomstige diensten gaan. Hoe jij het gebruikt is dus tegen de regels van Apple. Daarnaast ontneem je ontwikkelaars de mogelijkheid om geld te verdienen aan hun harde werk (is die 0,79 per app, per gezinslid nou echt zo veel?). Kan je daar mee leven, dan kan je het volgende doen:

Je maakt per gezinslid een Apple ID aan en laat alle apparaten van alle gezinsleden op die ID's inloggen. Gebruik je de app store, dan stel je tijdelijk die ene account in en daarna schakel je weer terug. Een vervelende klus, maar dan zit je wel voor een dubbeltje op de eerste rij ;-)

Overigens kan je deze methode ook voor iets leukers gebruiken. Namelijk het doen van aankopen in een buitenlandse App Store. Je koopt credits in een bepaald land en maakt daar een Apple ID mee. Zo koop ik regelmatig films en series in Amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het volgens de regels van Apple, want iTunes ondersteunt meerdere devices (max 10). Dit is absoluut niet illegaal. Volgens mij moeten er 90 dagen zitten tussen switchen van Apple ID per device. Dus dit is geen bruikbaar antwoord helaas.