waarom staan er op sommige pc spelletjes 3+?waar word dat op gebaseerd

we hebben nu harry potter pc spellen, sommige zijn van 3+, nu zie ik een 3 jarige deze spellen niet spelen, ten eerste omdat ze te jong zijn om het te doen maar het is ook nog veel te eng voor 3-jarige, waarom staat deze leeftijd erop vermeld en wat zijn de kriteria

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het logo is van pegi, een europese organisatie die ouders advies geven over aankoop van computerspellen.

Het +3 logo geeft het volgende aan;
De inhoud van spellen met deze leeftijdsclassificatie wordt geschikt geacht voor alle leeftijdsgroepen. Enig geweld in een komische context (vormen van geweld zoals die te zien zijn in tekenfilms als Bugs Bunny of Tom & Jerry) is aanvaardbaar. Het mag niet mogelijk zijn voor het kind om de personages op het scherm in verband te brengen met levensechte personen. Zij moeten geheel op fantasie berusten. Het spel mag geen geluiden of beelden bevatten die jonge kinderen angst of schrik kunnen aanjagen. In het spel is geen grof taalgebruik te horen en er is geen sprake van naakt of seks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt er een denknivo voor nodig van tenminste een driejarige... Nou dan weet je het wel...